Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til at lave logo
Fra : LA

Dato : 20-04-06 12:26

Jeg skal have lavet et logo til min hjemmeside. der skal både være grafik og
tekst på.
Jeg har prøvet med PSP men teksten bliver meget grov, findes der ikke et
program der kan det, så både tekst og grafik står skarpt.
Mvh Lars

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 20-04-06 18:25

"LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid> wrote:

> [...]
>Jeg har prøvet med PSP men teksten bliver meget grov, findes der ikke et
>program der kan det, så både tekst og grafik står skarpt.

Jeg vil gerne vide lidt mere om hvad du gør, og hvad du ønsker at opnå?

Angående tekst skal du være opmærksom på en del ting, bl.a.:

Start i 24 bit farvedybde uanset hvad det skal gemmes som.
Anti-Alias være valgt/afkrydset.

Til min hjemmeside http://hiker.dk/ er der udelukkende brugt PaintShopPro til at
klargøre billeder og grafik.

Hvis det nærmer sig maskintegninger, som f.eks. på disse sider:
http://hiker.dk/bygge/baalplads/
http://hiker.dk/bygge/baalplads/side2.htm
http://hiker.dk/bygge/grisehale/

Så er der startet i enten CorelDraw eller AutoSketch, eksporteret i GIF og så er
der brugt PaintShopPro til klargørelse udgivelse på hjemmesiden.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : LA

Dato : 20-04-06 20:27

> [...]
> så er
> der brugt PaintShopPro til klargørelse udgivelse på hjemmesiden.

Det er bare meningen at mit navn skal stå der evt. med en form for halvmåne
omkring
Smal i spidserne og lidt tykkere på midten. Jeg syntes at teksten bliver
grumset i psp,
men det er nok mig der gør noget forkert.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 20-04-06 21:39

> [...]

>grumset i psp,
>men det er nok mig der gør noget forkert.

Det med grumset, er det mens du tegner/skriver eller når du ser det på
hjemmesiden?

Fisker lidt efter om du vælger rigtig format at gemme grafikken i.

Til billeder er det for det meste JPG og grafik med begrænset antal farver er
GIF et godt valg.

Fra : LA

Dato : 20-04-06 22:11

> [...]
> GIF et godt valg.
>

> --
> Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk

Jeg gemmer normalt billeder i jpg og grafik i gif.
Du kan prøve at se her, jeg har lagt et billede med text her
http://futte.arvoe.dk/

Mvh Lars Arvø

Fra : LA

Dato : 21-04-06 20:33

> Jeg gemmer normalt billeder i jpg og grafik i gif.
> Du kan prøve at se her, jeg har lagt et billede med text her
> http://futte.arvoe.dk/
>
> Mvh Lars Arvø
Billedet er fjernet igen, og jeg har opgivet at få det til at se pænt ud.
Mvh Lars