Andet multimedie
bentjuul 3670
PS bruger for mange ressourcer (RAM)
Fra : TL

Dato : 19-04-06 00:05

Hej alle,

Efter råd og anbefaling har jeg sat PS (CS2) til at bruge 75% af min
hukommelse (1GB RAM = 681MB)
og det har fungeret fint indtil videre. Men jeg har nu oplevet et par gange
at PS pludselig er begyndt at arbejde langsomt.

Ctrl-Alt-Del viser at under "jobliste/ydeevne", at stort set alle mine ram
(970MB) er i brug når det sker,
og under "processer" kan jeg se at PS bruger 358.624KB, selv når den ikke
arbejder. Det syntes jeg lyder af meget,
hvad oplever I?

Problemet opstår ikke ved en enkelt proces, men både når jeg åbner et eller
flere billeder, tilføjer et filter
eller gemmer et færdigredigeret billede.

Har kun oplevet det er par gange, både med "store" (3.8 MB) billeder og
"mindre" (2MB) billeder. Hvad har I af
råd/vejledning??

System: XP, SP2, 2Ghz, GeForce Go 6600(bærbar).
Kan i dxdiag se at jeg har en "sidefil: 1013MB brugt, 935MB ledig - ved ikke
hvad den er/gør eller om den har nogen betydning her??

PS: opgraderer nu til 1,5GB ram, men problemet burde ikke være mangel på ram
da det som sagt har kørt fint tidl.

--
TL

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-04-06 20:12

TL skrev:

> Efter råd og anbefaling har jeg sat PS (CS2) til at bruge 75% af
> min hukommelse (1GB RAM = 681MB)

Prøv at gå ned på de 55 %, som er standardindstillingen.

> System: XP, SP2, 2Ghz, GeForce Go 6600(bærbar).
> Kan i dxdiag se at jeg har en "sidefil: 1013MB brugt, 935MB
> ledig - ved ikke hvad den er/gør eller om den har nogen
> betydning her??

Photoshop bruger kun Windows' sidefil til at gemme dele af sig
selv. Altså, dele af Photoshop, som ikke er i brug. Til selve
billedbehandlingen har Photoshop sin egen sidefil, arbejdsdisk,
scratch disk, eller hvad man nu ønsker at kalde det.

Har du meget ledig harddiskplads? Det er vigtigt at man har det
i forbindelse med Photoshop og meget gerne en anden disk end den,
hvor styresystemet er installeret på.

--
Hilsen
Madsen

Fra : TL

Dato : 19-04-06 20:28

"Thomas G. Madsen" skrev..

> Prøv at gå ned på de 55 %, som er standardindstillingen.

Vil det ikke gøre PS langsommere...?

> [...]
> billedbehandlingen har Photoshop sin egen sidefil, arbejdsdisk,
> scratch disk, eller hvad man nu ønsker at kalde det.

Tak for forklaringen.

> Har du meget ledig harddiskplads? Det er vigtigt at man har det
> i forbindelse med Photoshop og meget gerne en anden disk end den,
> hvor styresystemet er installeret på.

Okay, vidste ikke, at HD kapaciteten havde indflydelse på perfomance.
Har pt. 20GB ledig af 80GB og det burde vel være rigeligt?.

Er ved at købe en ekstern backup HD og det vil måske hjælpe at havde den
tilsluttet ved arbejde i PS?

TL
--
www.lindkold.dk
..

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-04-06 20:51

TL skrev:

> Vil det ikke gøre PS langsommere...?

Nej det tvivler jeg på og da slet ikke med de små-filer, du
tilsyneladende sidder med ;)

> Okay, vidste ikke, at HD kapaciteten havde indflydelse på
> perfomance. Har pt. 20GB ledig af 80GB og det burde vel være
> rigeligt?.

Intet er rigeligt set med Photoshop-briller, men det burde nu
umiddelbart være nok til dit brug.

> Er ved at købe en ekstern backup HD og det vil måske hjælpe at
> havde den tilsluttet ved arbejde i PS?

Photoshop vælger ikke bare en anden harddisk. Det skal du selv
bestemme inde i dens præferencer, men det er ikke nogen dum idé
at have en ekstra og gerne hurtig harddisk kun beregnet til
Photoshop scratch disk eller i det mindste en disk, som ikke
bruges intensivt af andre processer imens man arbejder med PS.

Læs evt.: <http://www.adobe.com/support/techdocs/320005.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : TL

Dato : 19-04-06 21:28

> [...]
> Photoshop scratch disk eller i det mindste en disk, som ikke
> bruges intensivt af andre processer imens man arbejder med PS.

Det vil jeg prøve...tak for tippene...

TL

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-04-06 21:30