Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign - gemme redigerbar skabelon i PDF~
Fra : LarsJ

Dato : 13-04-06 23:51

Jeg vil gerne kunne et InDesign-layout i en Adobe PDF-fil, som
efterfølgende skal være redigerbar uden at man har adgang til InDesign.
Kan det lade sig gøre?

Baggrunden er, at jeg arbejder i en lille dansk afdeling af en meget
stor international virksomhed, hvor man herhjemme har haft for vane at
lave flyers, foldere m.v. i PowerPoint (PPT). Det sker for at
konsulenterne selv skal kunne tilpasse dem til deres kunder uden at
komme i kontakt med den 1 mand store marketingafdeling.

PPT-skabelonerne minder til en forveksling om de QuarkXpress-skabeloner,
som den internationale marketing stiller til rådighed, men der er
naturligvis en del forskelle og mangler.

Nu står vi foran et internationalt re-design og der vil fra centralt
hold komme skabeloner i InDesign. Jeg har tænkt mig at benytte
lejligheden til at køre PowerPoint ud på et sidespor, men problemet er,
at det stadig skal være muligt for sælgerne at tilpasse foldere m.v. til
deres respektive kunder uden at vi skal ud og investere i yderligere
software.

Jeg havde tænkt mig noget i retning af de PDF-formularer, som f.eks.
Arbejdsdirektoratet (www.adir.dk) har liggende. Men layoutet skal så at
sige tilpasse sig en varierende tekstmængde (eller et logo), der bliver
"sat ind" af sælgerne, så det ser harmonisk ud. Kan det lade sig gøre?

Lars