Andet multimedie
bentjuul 3670
Canon raw i PS
Fra : TL

Dato : 12-04-06 12:51

Hej alle,

Utroligt at de store kamera-producenter ikke samarbejder med software
firmaer som Adobe
så vi kan redigere vores RAW filer fra det nye 30D i ACR.

Det ville være rart med en RAW-standard og iøvrigt skulle man ikke tro der
var så stor forskel på
..cr2 fra 20D til 30D.

Nogen der ved hvor lang tid der gik inden 20D blev understøttet i PS - eller
endnu bedre hvornår
30D's RAW bliver understøttet i PS (CS2)?

--
TL

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : TL

Dato : 12-04-06 12:53

> [...]
> eller endnu bedre hvornår
> 30D's RAW bliver understøttet i PS (CS2)?

Sorry - skulle selvfølgelig være sendt til dk.fritid.foto - krydspostet nu.

TL

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-06 17:42

TL skrev:

> Det ville være rart med en RAW-standard og iøvrigt skulle man
> ikke tro der var så stor forskel på .cr2 fra 20D til 30D.

Det er vel også derfor at Adobe har fundet på DNG-formatet, men
kameraproducenterne er tilsyneladende for sløve, eller kan måske
se en fordel i at have deres helt eget format.

> Nogen der ved hvor lang tid der gik inden 20D blev understøttet
> i PS - eller endnu bedre hvornår 30D's RAW bliver understøttet i
> PS (CS2)?

Hvad med:
<http://akhater.wordpress.com/2006/03/24/early-support-for-photoshop-cs2-for-canon-30d-raw/>

--
Hilsen
Madsen

Fra : TL

Dato : 12-04-06 21:53

"Thomas G. Madsen" skrev:

> [...]
> kameraproducenterne er tilsyneladende for sløve, eller kan måske
> se en fordel i at have deres helt eget format.

Så den godt - men er ikke så meget for hacks. Så hellere nødløsningen med
Canon's DPP indtil der - forhåbentlig - snart sker noget.
Men tak for linket.

TL
--
www.lindkold.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-06 22:12

TL skrev:

> Så hellere nødløsningen med Canon's DPP indtil der -
> forhåbentlig - snart sker noget.

Adobes Camera RAW bliver opdateret ca. 4 gange om året, så det gør
der formentlig snart også.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-05-06 14:17

<http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3364>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : TL

Dato : 19-05-06 09:41

> <http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3364>.
>
> --
> Hilsen
> Madsen

hvor dejligt...heldigt jeg lige checkede op på denne tråd... Tak for linket

TL

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-05-06 20:22

TL skrev:

> hvor dejligt...heldigt jeg lige checkede op på denne tråd... Tak
> for linket

Velbekomme.

--
Hilsen