Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF læser som kan gemme?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-04-06 12:01

Findes der noget freeware (eller billig) software, som kan åbne en pdf
formular og gemme den efter man har udfyldt den? Jeg har med Acrobat lavet
en formular, men kunden kan kun udfylde og printe den - ikke gemme den

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-06 18:01

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Findes der noget freeware (eller billig) software, som kan åbne
> en pdf formular og gemme den efter man har udfyldt den?

Jeg ville have sagt Adobe Reader 7.0, for det er jeg næsten 100 %
sikker på, at de har bildt mig ind til et seminar engang, men nu
ser jeg til min skræk, at det ikke kan lade sig gøre i den heller.

Jeg lavede ellers et tilmeldingsskema forleden op til jobbet, som
efter planen skulle kunne udfyldes online, men nu forstår jeg bedre,
hvorfor der indtil videre ikke er en eneste, som har udfyldt det
og sendt det retur. :/

Det er mig en gåde, at Adobe ikke giver den mulighed i deres reader.

--
Hilsen
Madsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 13-04-06 17:52

> Det er mig en gåde, at Adobe ikke giver den mulighed i deres reader.

Ja jeg kan heller ikke lige se nogen fornuftig forklaring på det - andet end
der sidder nogle folk hos Adobe der har den holdning at det sælger flere af
den fulde version ...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-05-06 19:49

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Jeg har med Acrobat lavet en formular, men kunden kan kun
> udfylde og printe den - ikke gemme den

Fandt du en løsning på det problem, Thomas?

--
Hilsen
Madsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 02-05-06 21:02

> Fandt du en løsning på det problem, Thomas?

Ja, men jeg kan ikke huske hvad programmet hedder. Jeg kigger efter det i
morgen på arbejde og poster det her.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-05-06 21:50

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Ja, men jeg kan ikke huske hvad programmet hedder. Jeg kigger
> efter det i morgen på arbejde og poster det her.

Herligt :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-05-06 11:19

> Herligt :)

Så fandt jeg det: Cute PDF Writer:
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Det fungerer på den måde at programmet installeres som en printer der
skriver til en PDF fil, så du fra din alm. Acrobat Reader kan printe til
Cute PDF Writer som så laver en PDF til dig. Så det er egentlig ikke en
reader men en printer

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-05-06 21:27

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Så fandt jeg det: Cute PDF Writer:
> http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Tak for det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-09-06 20:40

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Jeg har med Acrobat lavet en formular, men kunden kan kun
> udfylde og printe den - ikke gemme den

Adobe har tilsyneladende omsider fattet, at vi ønsker den
funktionalitet. Godt nok er man begrænset til maks. 500 stk,
(hvordan de så end vil styre det), men det er vel bedre end
den nuværende situation, hvor der ikke kan gemmes i readeren.

<http://www.acrobatusers.com/blogs/leonardr/2006/09/18/8-cool-things-in-acrobat-8/>

--
Hilsen
Madsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-09-06 21:51

> [...]
> (hvordan de så end vil styre det), men det er vel bedre end
> den nuværende situation, hvor der ikke kan gemmes i readeren.

Takker for info - rart at vide. Fik jo en anden løsning den gang, men det er
jo langt mere elegant at kunne gemme i readeren.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-09-06 18:46

info@pdfprinter.dk skrev:

> Hvis du er privatbruger kan du gratis bruge programmet Cabaret
> som vi normalt sælger til ervhverskunder.

Tak for tippet, Matthias.
Det er ikke som privatbruger, at jeg har brug for funktionen,
men jeg vil prøve programmet af inden for den nærmeste fremtid.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-09-06 21:56

info@pdfprinter.dk skrev:

> Du har skrevet i starten "men kunden kan kun udfylde og printe
> den" og så gik jeg ud fra at dine kunder har brug for at program
> som kan gemme formulardata direkten i PDF filen og ikke du selv.

Det er sådan set også rigtigt nok. Lige i det tilfælde, var kunderne
privatbrugere, som skulle kunne tilmelde sig til et arrangement,
vi havde arrangeret i firmaet, og kunderne skulle kunne bruge Adobe
Reader til at udfylde formulardata med, men jeg har også ofte brug
for funktionen til at lave formularer, som f.eks. annoncører i vores
aviser skal kunne udfylde med Adobe Reader.

> Det var også bare for at høre "din personlig mening" om
> programmet selv, og ikke så meget om du selv er privatbruger
> eller ervhverskunde, eller om du vil købe så et program eller
> ej, fordi programmet selv er så nyt - at jeg var bare
> interesseret i din mening.

Og den skal du også nok få på et tidspunkt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-09-06 19:01

info@pdfprinter.dk skrev:

> Husk at du skal have JAVA installalleret.

Jeg bruger MS' JVM og orker ikke at skifte til Sun bare for det.
Ved godt, at MS ikke udvikler mere på deres JVM og at man burde
skifte til SUNs, men lige på det punkt, er jeg ret pernitten.

--
Hilsen
Madsen

Fra : info@pdfprinter.dk

Dato : 19-09-06 16:45

Hej Thomas,

Hvis du er privatbruger kan du gratis bruge programmet Cabaret som vi
normalt sælger til ervhverskunder.

Bemærk! Jeg er meget interesseret, at høre hvad du synes om
programmet, vedr. funktioner etc. - det handler ikke om at sælge noget
fordi som privatbruger betaler du jo ikke noget vedr.
formularfunktionen.

Som privatbruger er det "gratis" for dig, i hver fald det med
formularfunktionen, og du kan gemme formularer lige som du har lyst
til. Det betyder at du kan udfylde en PDF formular, klik på Gem og så
er det gemt inkl. formulardata og du kan også redigere dine
formulardata igen og klik igen på Gem. Den PDF fil kan også åbnes
med Adobe Reader uden problemer.

Programmet er ret nyt og følger 100% PDF standard og kommer i løbet
af September måned også som Dansk version.

Kig på følgende animation - så kan du se hvor nemt det er....

Animation her...
http://www.pdfprinter.dk/flash/cabaret.html

Systemkrav:
- 64 MB RAM minimum anbefalet
- Windows 2000 eller Windows XP
- Java VM fra version 1.4.2 ( http://java.com/en/download/index.jsp )

Download Engelsk version her (22,6 MB)...
http://www.pdfshop.dk/download/setupCABAReTStage_2.0.exe

Husk at du skal have JAVA installalleret.

Jeg er mest interesseret i din mening om programmet og ikke andet.

Hilsen,
Matthias
www.pdfprinter.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-09-06 18:36

<info@pdfprinter.dk> skrev i en meddelelse
Hvis du er privatbruger kan du gratis bruge programmet Cabaret som vi
normalt sælger til ervhverskunder.

Jeg er ikke privatbruger, så jeg er mere interesseret i Adobe Reader

Fra : info@pdfprinter.dk

Dato : 19-09-06 21:33

Hej Thomas,

Du har skrevet i starten "men kunden kan kun udfylde og printe den" og
så gik jeg ud fra at dine kunder har brug for at program som kan gemme
formulardata direkten i PDF filen og ikke du selv.

Dine kunder er jo privatbruger ( tror jeg ) og du ønsker at dine
kunder udfylder PDF formularer. De kan stadig arbejde videre med Adobe
Reader - men hvis det handler om at gemme formulardata eller redigere
formulardata kan man jo prøve at bruge Cabaret som PDF Reader med
formularfunktion.