Andet multimedie
bentjuul 3670
Scanne mange A4 sider til en pdf-fil
Fra : Thomas

Dato : 10-04-06 15:18

Har nogle sorthvid sider i A4 jeg gerne vil indscanne til en sammenhængende
pdf-fil.
Hvad er den smarteste måde at gøre det på. Win XP.

På forhånd tak

Fra : KNL DtP

Dato : 10-04-06 15:27

"Thomas" <gggg@gggg.gg> skrev i en meddelelse

> Har nogle sorthvid sider i A4 jeg gerne vil indscanne til en sammenhængende
> pdf-fil.

Den nemmeste er vel at scanne siderne ind og gemme dem som separate filer i
gråtoner.

Opret herefter et Word-dokument, og indsæt et billede pr. side og tilpas
størrelsen så billedet fylder hele arket.

Når alle billederne er sat ind og rækkefølgen passer, så kan du printe til en
PDF-fil (hvis du har Adobe PDF installeret som printer) eller til en PS-fil og
derefter køre denne igennem Adobe Destiller.

Ovenstående er vel det nemmeste, med mindre dit scanneprogram har en funktion,
hvor de kan smide flere indscanninger ind i samme PDF-fil.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas

Dato : 10-04-06 17:17

> Når alle billederne er sat ind og rækkefølgen passer, så kan du printe til
> en
> PDF-fil (hvis du har Adobe PDF installeret som printer)

Det har jeg ikke. Men det lyder smart. Hvor findes den printerdriver ?

Fra : KNL DtP

Dato : 10-04-06 17:49

"Thomas" <gggg@gggg.gg> skrev i en meddelelse

> Det har jeg ikke. Men det lyder smart. Hvor findes den printerdriver ?

Du kan sikkert finde nogle gratis-udgaver, men den "rigtigt" bliver automatisk
lagt ind til dine øvrige printere, når du installerer Adobe Destiller/Acrobat.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-04-06 18:04

On Mon, 10 Apr 2006 18:49:04 +0200, KNL DtP wrote:

> Du kan sikkert finde nogle gratis-udgaver, men den "rigtigt" bliver automatisk
> lagt ind til dine øvrige printere, når du installerer Adobe Destiller/Acrobat.

En oplagt mulighed er at bruge Open Office

http://da.openoffice.org/

i stedet for word. Programmet er gratis og kan ca. det samme, men har en
indbygget pdf-maskine der virker udmærket.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : JB

Dato : 11-04-06 11:40

> Det har jeg ikke. Men det lyder smart. Hvor findes den printerdriver ?
Hej Thomas
du finder den her: http://www.pdf995.com/

JB

Fra : Klaus Thøstesen

Dato : 11-04-06 23:10

> du finder den her: http://www.pdf995.com/

Et andet bud på en pdf printdriver (som ikke viser reklamer):
http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Når jeg højreklikker på et billede i stifinderen (jpg, png, men ikke tif) og
vælger udskriv, så startes "Guiden billedudskrivning". Hvis alle siderne så
ligger i en mappe, navngivet fortløbende, er det bare at vælge "marker
alle", og så udskrive dem til en pdf-printerdriver. Så får man en pdf-fil
med hvert billede som en A4-side.

Fra : morten.kruse@capgemi~

Dato : 11-04-06 07:49

Hej,

Hvilket program skal jeg bruge hvis jeg vil lave et billede som dette
http://bodybuilding.sneakyweb.dk/v-pack/images/man_home.gif

Det skal gerne være nemt og ud fra skabeloner af en hel krop.