Andet multimedie
bentjuul 3670
Kalibrering af skærm Windows 2000
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-04-06 12:00

Jeg har kalibreret en Samsung fladskærm med sådan en edderkop-ting og det
har givet mig en farveprofil, som er sat til standard. Når jeg så starter
Windows op, så lægges denne profil på i en splitsekund, hvorefter der lægges
en anden profil på igen (ikke som da den er ved at starte op, denne profil
er meget lysere). Nu er mit spørgsmål så: hvordan finder jeg ud af, hvilket
software der lægger den sidste profil på skærmen?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : KNL DtP

Dato : 09-04-06 12:06

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> hvordan finder jeg ud af, hvilket
> software der lægger den sidste profil på skærmen?

Det lyder som om den sidste kunne være Adobe Gamma. Uden at være ekspert i
kalibrering af skærme, så tror jeg ikke det er nogen god idé at have to
profiler (Spyder og Adobe Gamma) kørende på samme tid.

Du kan fjerne Adobe Gamma fra opstartslisten ved Start > Kør. Skriv 'msconfig'
og vælg fanebladet Start. Scroll ned indtil du finder 'Adobe Gamma Loader' og
fjern fluebenet. Så OK og genstart så maskinen.

Nu burde Windows kun loade den kalibrerede farveprofil og kun den.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-04-06 14:03

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> fjern fluebenet. Så OK og genstart så maskinen.

Det prøver jeg - tak for hjælpen.

Fra : Esben

Dato : 09-04-06 17:45

> [...]
> fjern fluebenet. Så OK og genstart så maskinen.
>
> Nu burde Windows kun loade den kalibrerede farveprofil og kun den.

Det er derefter vigtigt at foretage kalibreringen igen bagefter, da den
oprindelige profil jo formentligt er lavet mens Adobe Gamme har kørt.

--
Esben