MySQL og æøå
Fra : Per Rønne

Dato : 27-05-06 11:17

Jeg er i gang med at overflytte en database fra FileMaker [på MacOS X]
til MySQL, men har haft store problemer med at få tegnsættene til at
passe sammen.

Det er lykkedes mig at eksportere dataene i en af tabellerne i formatet
ASCII (DOS) til en Windows-maskine, hvorfra jeg så har importeret dem i
MySQL [som kører fra en Synology netværksdisk, der i sig selv kører
Linux]. Og når jeg laver selects derinde, er resultatet som det bør
være.

Men når jeg tester fra mysql startet fra unix-promptet på mac'en, så
bliver de de tegn der ikke passer i 7-bit ascii nogle helt andre. Og da
jeg sidst skabte en ny tavel med ét felt, og lagde 'Rønne' ind der, så
viste en select det korrekt nok på mac'en, men forkert på Windåsen.

Det er muligt at sætte MySQL op gennem en php-applikation der hedder
phoMyAdmin, og hvor man også kan sætte noget der kaldes 'MySQL
forbindelses-sammenkøring', men jeg kan ganske simpelt ikke se hvordan
den skal sættes op.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk