hjælp til sql sætning
Fra : Lars Beck

Dato : 22-05-06 21:58

Hej NG'er

Jeg skal selecte lidt fra min mysql 4.1 db, men støder mod loftet
Mine tabeller ser således ud ca.

tabel1 :
ID
Navn
Team

tabel2 :
ID
Match

Derudover findes der et par variabler : Team1 og Match1

Jeg skal finde alle ID i tabel1, hvor Team = Team1, undtaget de ID'er der er
i tabel2 hvis Match = Match1
(det samme id findes mange gange i tabel2, dog med forskellige Match)
.....og det er lige den der 'undtaget' der skaber mine problemer. Er der lidt
hjælp at hente herinde ?

Lars

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 23-05-06 22:20

Hej, Lars!

"Lars Beck" <beck@dankemi.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> (det samme id findes mange gange i tabel2, dog med forskellige Match)
> ....og det er lige den der 'undtaget' der skaber mine problemer. Er der

Prøv med

"SELECT * FROM tabel1 WHERE Team = '" & Team1 & "' AND ID NOT IN (SELECT ID
FROM tabel2 WHERE Match = '" & Match1 & ")"

idet du anvender den operator til sammensætning af strenge, der passer til
dit programmeringssprog.

Mvh

C@rsten

Fra : Lars Beck

Dato : 25-05-06 16:43

> Prøv med
>
> "SELECT * FROM tabel1 WHERE Team = '" & Team1 & "' AND ID NOT IN (SELECT
ID
> FROM tabel2 WHERE Match = '" & Match1 & ")"

Takker, virker perfekt

Lars