MySQL og NAS
Fra : Harald

Dato : 22-05-06 13:59

Hej

Hvis jeg nu kobler en NAS enhed på netværket kan man så, og er det en god
ide, få MySQL til at benytte en mappe på NAS´en til at gemme database
filerne i?

Netværket er et kablet 100 Mbit net.

/HK

Fra : Per Rønne

Dato : 23-05-06 09:38

Harald <nomail@noname.dk> wrote:

> Hvis jeg nu kobler en NAS enhed på netværket kan man så, og er det en god
> ide, få MySQL til at benytte en mappe på NAS´en til at gemme database
> filerne i?
>
> Netværket er et kablet 100 Mbit net.

Det gør Synologys netværksdiske automatisk:

<http://www.synology.com/enu/products/diskstation/index.php?page=overvie
w>

Jeg har netop selv fået en Disk Station 101g+.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Harald

Dato : 23-05-06 10:10

> Det gør Synologys netværksdiske automatisk:
>
> <http://www.synology.com/enu/products/diskstation/index.php?page=overvie
> w>
>
> Jeg har netop selv fået en Disk Station 101g+.

Hvilken HD har du sat i den og hvor meget støjer Disk Stationen i sig selv
(sidder der en blæser i den)? Man skal vel stadig manuelt få MySQL til at
gemme sine datafiler på Disk Stationen?

/HK

Fra : Per Rønne

Dato : 23-05-06 11:00

Harald <nomail@noname.dk> wrote:

> Hvilken HD har du sat i den og hvor meget støjer Disk Stationen i sig selv

Jeg kan normalt ikke høre den.

> (sidder der en blæser i den)?

Ja.

> Man skal vel stadig manuelt få MySQL til at gemme sine datafiler på Disk
> Stationen?

Det gør den skam helt af sig selv. Derimod skal man have en særlig
backup-politik for at få den til at sikkerhedskopiere filerne enten på
en harddisk på en af sine andre computere, eller på en ekstern usb
[eller eSATA] harddisk.

Den pågældende netværksharddisk er i sig selv en PPC-baseret computer,
der kører Linux. Men altså uden mulighed for at slutte hverken tastatur,
mus eller skærm til. Man accesser den normalt gennem en browser, eller
eksempelvis telnet.

Men jeg har altså endnu ikke fået sat mig ind i det hele - bl.a. har jeg
også lige fået ny vaskemaskine, tørretumbler og mikrobølgeovn [lige
kommet for et par timer siden], i sidste uge et nyt stereoanlæg [med
højttalere i alle lejlighedens fem rum, excl. entre] og altså også en
Synology diskstation, som jeg først lige har fået samlet.

Og lige nu er jeg mest interesseret i at få min første vask igennem -
det er mere end en måned siden jeg sidst kunne gøre den [den gamle
maskine gik i stykker].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk