Hvad er MySQL embedded server
Fra : Harald

Dato : 06-05-06 20:57

Hej

Jeg har Delphi og bruger det sammen med MySQL men er der nogen der kan
forklare hvad MySQL embedded database skal/kan bruges til?

/HK

Fra : Frederiksen

Dato : 06-05-06 21:06

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har Delphi og bruger det sammen med MySQL men er der nogen der kan
> forklare hvad MySQL embedded database skal/kan bruges til?

Hej Harald.

Jeg har lige spurgt om man kan få MySQL som embedded server til Delphi. Det
har du sikkert svar på.

Sådan som jeg har forstået det, så er embedded database, at den bliver
indbygget i exe-filen i stedet for at distribuere en masse filer og
db/server særskilt.

Ulempen er, at det kun kan bruges på en maskine af en bruger ad gangen.

Om det er helt korrekt forstået, må andre vurdere, men det er sådan, som jeg
har forstået det.

Fra : Harald

Dato : 07-05-06 18:32

"Frederiksen" <msfrederiksen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ulempen er, at det kun kan bruges på en maskine af en bruger ad gangen.
>
> Om det er helt korrekt forstået, må andre vurdere, men det er sådan, som

Jeg har læst lidt hist og her men har ikke fundet ud af om det kan bruges
sammen med Delphi ved blot at benytte libMySQL.dll eller om det kræver at
man linker diverse .h filer og derfor kun kan benytte embedded sammen med C
sproget.

/HK