Log brug af view
Fra : Morten Snedker

Dato : 04-05-06 15:27

På MS-SQL 2000 vil jeg gerne logge hver gang et bestemt view selectes.
How to?

mvh /Snedker

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 04-05-06 18:01

> På MS-SQL 2000 vil jeg gerne logge hver gang et bestemt view selectes.
> How to?

Nu kender jeg ikke lige det store til ms-sql, men kan det ikke klares med en
log-tabel og en trigger?

Martin Kaltoft

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-06 20:53

Martin Kaltoft skrev:

> Nu kender jeg ikke lige det store til ms-sql, men kan det ikke
> klares med en log-tabel og en trigger?

En trigger på SELECT? - det indgår ikke i MSSQL 2000 (og
tilsyneladende heller ikke i Oracle eller MySQL). Men jeg faldt
over følgende mulighed, netop til MSSQL 2000:

<http://solidqualitylearning.com/blogs/dejan/archive/2004/11/25/214.aspx>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Snedker

Dato : 05-05-06 08:26

On Thu, 04 May 2006 21:53:21 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>tilsyneladende heller ikke i Oracle eller MySQL). Men jeg faldt
>over følgende mulighed, netop til MSSQL 2000:

Tak for det fine bud. Ved du om da kan lade sig gøre at have et
vedvarende trace via et job eller lignende...eller skal trace-vinduet
køre?

mvh /Snedker

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-05-06 21:51

Morten Snedker wrote:
> På MS-SQL 2000 vil jeg gerne logge hver gang et bestemt view selectes.
> How to?

Du laver det som en Stored Procedure hvor du opdatere din log tabel
hver gang SP'en kaldes

- Peter