Importere SQL dump i ASP
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 11:16

Hej!

Jeg har et webhotel, med adgang til en MySQL base. Jeg koder i klassisk
Microsoft ASP
Jeg har behov for at kunne importere et SQL-dump fra fil via ADO da der
desværre ikke er mulighed for at eksekvere MySQL's importrutiner.

Har nogen en idé til hvordan det lettest kan gøres i ASP med ADO?
Jeg har filen som skal importeres liggende på webserveren og har mulighed
for at åbne og læse indholdet.

Mvh, Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-05-06 11:44

Brian skrev:

> Jeg har behov for at kunne importere et SQL-dump fra fil via
> ADO da der desværre ikke er mulighed for at eksekvere MySQL's
> importrutiner.

Du kan vel læse en linje ad gangen og køre den som en sql-sætning.
Jeg går ud fra at dit dump ligger som en række CREATE- og INSERT-
sætninger.

Noget i retning af:

' Klargør connection
Set conn = ...

' Åbn filhandle
Set fileobj = ...

' Åbn conn
conn.open

' Gennemløb filen og kør hver linje som sql
Do While not fileobj.AtEndOfStream
   sql = fileobj.ReadLine
   conn.execute (sql)
Loop

' luk og sluk

Jeg ved ikke om det kan gøres mere effektivt, men ovenstående burde
fungere - hvis filen ellers er i orden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 12:24

Hej Jens

> Jeg ved ikke om det kan gøres mere effektivt, men ovenstående burde
> fungere - hvis filen ellers er i orden.
> --

Tak for svaret. Det virker fint nok at gøre det på den måde. Det tager lidt
tid så det kan være at jeg må effektivisere når basen bliver for stor, men
indtil videre er det fint nok

Mvh, Brian