MySql SELECT
Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 27-04-06 16:17

Jeg har flere tabeller med identiske felter

Tabel 1
ID
Navn

Tabel 2
ID
Navn

etc

Jeg har behov for at få returneret en samlet tabel der fortæller

Tabel, ID, Navn

Hvordan gør jeg det? Nogen ideer??

Mvh
PE

--
Poul Erik Nikolajsen
Forlaget Akacia

Fra : Michael Zedeler

Dato : 27-04-06 16:22

P.E. Nikolajsen wrote:
> [...]
> Navn
>
> etc
>
> Jeg har behov for at få returneret en samlet tabel der fortæller

SELECT * FROM tabel1
UNION
SELECT * FROM tabel1

Men iøvrigt er det temmelig mærkeligt at du har en masse tabeller, der
er ens.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 19:01

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> wrote:

> SELECT * FROM tabel1
> UNION
> SELECT * FROM tabel1

Ah:

create view samlet as
select 'tabel 1' tabel, id, navn
from tabel1
union
select 'tabel 2' tabel, id, navn
from tabel2;

> Men iøvrigt er det temmelig mærkeligt at du har en masse tabeller, der
> er ens.

Jep.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.E. Nikolajsen

Dato : 27-04-06 19:06

Tak for det, og nej de er ikke ens, men indeholder enkelte identiske felter.

PE