[MySQL] - database server virker ikke
Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 24-04-06 00:03

Jeg har installeret Apache og MySQL på min (Windows) PC. Det plejer at virke
fint, men pludseligt giver MySQL en fejl, når jeg forsøger at se noget af
indholdet gennem en (PHP-)hjemmeside.

Det er nogle kryptiske fejlbeskeder, så det er min plan at forsøge at
geninstallere skidtet. Mit problem er, at jeg gerne vil beholde dataene. Der
ligger en undermappe i MySQL-mappen: "data", som jeg kan se indeholder en
mappe for hver tabel. Tror I det vil virke, at kopiere indholdet af
data-mappen over i en nyinstallation af MySQL. Og at jeg derved kan beholde
mine data? Er der nogen bedre forslag?

/Kenneth

--
http://brun.dk
http://kollegiefodbold.dk

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-04-06 07:59

Kenneth Brun Nielsen wrote:
> [...]
> mappe for hver tabel. Tror I det vil virke, at kopiere indholdet af
> data-mappen over i en nyinstallation af MySQL. Og at jeg derved kan beholde

Det ville være en stor fordel hvis du kunne gengive hvad det er for
fejlbeskeder, mysql giver.

Men tag et kig på mysql_dump. Det er et program, som følger med pakken.
Du bør prøve at gemme dine data med den kommando, før du gør noget. Hvis
det virker, behøver du ikke manuelt at kopiere filer, som kunne
indeholde fejl.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 24-04-06 19:46

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville være en stor fordel hvis du kunne gengive hvad det er for
> fejlbeskeder, mysql giver.

Jeg tror ikke du får meget ud af det. Men til ære for dig har jeg stoppet
dialogboksene ind i et dokument. De dukker op, når jeg fx. forsøger at læse
i databasen..
http://brun.dk/news/mysql_error.htm

> Men tag et kig på mysql_dump. Det er et program, som følger med pakken.

Så vidt jeg kan se, kræver det at serveren kører - og det vil den netop
ikke..

> Du bør prøve at gemme dine data med den kommando, før du gør noget. Hvis
> det virker, behøver du ikke manuelt at kopiere filer, som kunne indeholde
> fejl.

Men du mener, at løsningen med at kopiere filerne er en mulighed?

/Kenneth

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-04-06 23:26

Kenneth Brun Nielsen wrote:
> [...]
> dialogboksene ind i et dokument. De dukker op, når jeg fx. forsøger at læse

Det er ikke de væsentligste filer. Prøv at finde mysqls logfiler. På
Linux har den en - det skulle undre mig meget hvis den ikke også har en
på Windows.

> Så vidt jeg kan se, kræver det at serveren kører - og det vil den netop
> ikke..

Så kig i loggen. Det kan være noget helt banalt, som f. eks. permissions
der ikke er sat korrekt. Det bør i så fald fremgå.

> Men du mener, at løsningen med at kopiere filerne er en mulighed?

Det kommer an på hvad problemet er.