MS SQL 2000
Fra : Torben Thomsen

Dato : 21-04-06 11:16

Hej

Kan man sætte en MS SQL Sever til at køre med Dansk dato format
(dd-mm-åååå).

Kan det ændres og hvor gør man det?

VH

Torben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-04-06 12:06

Torben Thomsen wrote:

> Kan man sætte en MS SQL Sever til at køre med Dansk dato format
> (dd-mm-åååå).

Joehh, men normalt sættes dette op på klientsoftwaren?
Hvad er formålet?

Ret beset så skal du rette internationale/regionale settings for den bruger
der "kikker" i databasen

- Peter

Fra : Torben Thomsen

Dato : 24-04-06 09:51

> Joehh, men normalt sættes dette op på klientsoftwaren?
> Hvad er formålet?

Jeg har et problem, når jeg laver en View:

Eksempel:

SELECT USYS_MASTER.*, @@LANGUAGE AS Valgt_sprog
FROM dbo.USYS_MASTER

Virker den som den skal og jeg kan se i felten Valgt_sprog at den står til
Dansk.

Men hvis jeg laver en rapport og bruger den samme View.
Indsætter felten Valgt_sporg i rapporten.
Så står der i rapporten i felten Valgt_sprog: us_english

Hvorfor?

> Ret beset så skal du rette internationale/regionale settings for den
> bruger der "kikker" i databasen

Hvor og hvordan?

VH

Torben