PostgreSQL - Windows/MS Cluster
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-04-06 13:26

Hejsa

Jeg skal have noget PostgreSQL database op at køre på et Windows 2003 MS
Cluster i forbindelse med noget tredjepart software der insistere på at
bruge dette system

Jeg har rodet lidt på nettet efter lidt hjælp/vejledning til dette lille
projekt
Jeg faldt blandt over denne pdf ting
http://techdocs.postgresql.org/oscon2005/lance.obermeyer/MSCS_with_postgres.pdf

Det ser ud til at det "næsten" er plug'n'play

Er der nogle filer/settings/config ting der skal replikeres mellem de to
noder?
Jeg går ud fra at databasefiler etc ligger på et delt drev og kan betragtes
som helt alm filer i det øjeblik databaseservicen er lukket ned?

Andet spørgsmål
Det ser ud til at Remote Desktop på win 2000 og PostgreSQL ikke har det så
godt under installation af database systemet
Er der lign problemer mht Win2003?
Eller skal jeg bare holde mig væk fra Remote Desktop i forb med
installation?

Jeg har et Win2003 MS Cluster kørende i en testopstilling (VMware WrkSt)
hvor jeg er helt fri til at "smadre" hvad "smadres" kan, derefter bliver det
alvor :)

På forhånd tak for hjælpen

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-05-06 12:08

Peter Lykkegaard skrev:

> Jeg skal have noget PostgreSQL database op at køre på et Windows 2003 MS
> Cluster i forbindelse med noget tredjepart software der insistere på at
> bruge dette system

Hmm, løsningen blev at installere programmet på node1 under
installation bliver installations- samt scriptfiler pakket ud i program
biblioteket
Dem kopierede jeg så over i andet directory og fortsatte installation

Derefter tog jeg en backup af databasen

Så afinstallerede jeg PostgreSQL
Rettede install scriptet så den pegede på det "nye" data directory
Og kørte det nye install script

Database etc er ny flyttet til data drevet

Flyttede så cluster grupperne over på den anden node - så den blev
aktiv og kunne "se" data drev etc

Samme procedure her

Rettede services til at køre manuelt i stedet for automatisk ved start
op
Tilføjede services/dependicies til MSCS

Teste, teste - ingen problemer :)

- Peter