Ret til at gå hjem fra arbejde
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-05-06 06:47

For nogle måneder siden kom det frem, at man har ret til at gå hjem fra
arbejde, hvis der sker noget derhjemme.... eksempelvis et sygt
familiemedlem. Man skal, så vidt jeg husker, blot selv betale for
"fridagen".

Er der nogen herinde, der kan huske noget om reglen/rettigheden og hvor man
kan finde noget om det. Jeg kan intet finde ved at Google.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mette

Dato : 24-05-06 12:35

"Lisbeth Jacobsen" skrev:

> [...]
>
> Er der nogen herinde, der kan huske noget om reglen/rettigheden og hvor
> man kan finde noget om det. Jeg kan intet finde ved at Google

Dette er nok lidt sent, håber du har fundet ud af det. men ellers:
Du har ret til at gå hjem hvis der opstår akutte problemer med
sygdom hjemme, det være sig dit eget barn eller et nært familimedlem
med fuld løn.

Se evt. dette link.

http://ida.dk/Ansat/Ansaettelsesvilkaar/Sygdom/

Jeg kan desværre ikke komme det nærmere, men håber
du kan bruge det.

Med venlig
Mette

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-05-06 14:00

Den 24-05-06 13.34 skrev Mette følgende:

> Du har ret til at gå hjem hvis der opstår akutte problemer med
> sygdom hjemme, det være sig dit eget barn eller et nært familimedlem
> med fuld løn.
>
> Se evt. dette link.

Jeg kan ikke finde noget på den side, der underbygger ovenstående,
nærmere tværtimod.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan synkronisere

Fra : Cifly

Dato : 24-05-06 14:09

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen herinde, der kan huske noget om reglen/rettigheden og
> hvor man kan finde noget om det. Jeg kan intet finde ved at Google.

Hej Lisbeth,

Loven trådte i kraft den 1. april 2006 og er benævnt "Lov om lønmodtageres
ret til fravær fra arbejde af særlige familiemæssige årsager". Er blevet
tildelt lov nr. 223 af 22/03/2006.

Du kan finde et uddrag af bekendtgørelsen her:
http://www.socialjura.dk/index.php?id=8285&sub=all&cat=4&year=2006&showpage=1&cHash=0634d21c26

Og ønsker du uddybende info, kan du finde hele loven på retsinfo.dk, ved at
søge på foreskriftens nummer "223" og År for udstedelse "2006".

Vh Cifly

Fra : Mette

Dato : 24-05-06 14:49

"Cifly" skrev:
> [...]

> Og ønsker du uddybende info, kan du finde hele loven på retsinfo.dk, ved
> at søge på foreskriftens nummer "223" og År for udstedelse "2006

Tak, der var den! jeg har selv måttet benytte de regler, men kunne
desværre ikke finde dem på nettet, udover det jeg har skrevet.

Med venlig hilsen
Mette