Skånsom og tæt barbering??
Fra : Prikke

Dato : 30-04-06 12:58

Hej.

Nu har jeg i ca. 25 år barberet mig omtrent hver anden dag. Til stadighed er
denne seance en pestilens, da halvdelen af ansigtet "brænder" efter en sådan
barbering.
Jeg HAR forsøgt med stort set ALT hvad jeg i tiden løb er kommet om ved af
"sensitive skin", "special formula", "anti-irritation", "skin caring
shaving", "balsam" osv, osv, men har endnu IKKE fundet de vises (barber-)
sten.
Jeg er stadig tilhænger af skraber-metoden, da min erfaring siger mig, at
det giver klart det tætteste resultat, men jeg kunne godt tænke mig en mere
skånsom barbering. Nogle ideer??

m.v.h.
Prikke

Fra : Nicole

Dato : 30-04-06 15:15

Prikke wrote:
> [...]
> det giver klart det tætteste resultat, men jeg kunne godt tænke mig en mere

Det eneste som virker for mig er MATAS' flydende håndsæbe, en stor
"pumpe" med lyserøde striber til cirka 45,- kr.

Jeg smørrer så huden ind i et tyk lag sæbe, UDEN vand, og skraber først
med hårerne, og derefter mod hårerne - Det giver en meget tæt barbering,
som ikke giver knopper, i hvert fald ikke for mig.
Bagefter smørrer jeg huden ind i Archiv creme fra apoteket, og lader det
tørre, inden det dækkes til, fx i intim området.

Nogle får bare røde knopper, og huden føles "øm", det har den også gjort
ved mig i mange år. Jeg fandt ud af, at min hud ikke kunne tåle alle de
oarfumerede produkter som findes - Huden er jo åben og sårbar når den er
nybarberet, derfor er det ikke for mig godt at fylde den med "sensitive
barbergele" eller lignende...

Har i øvrigt eksem, så min hud er "hyper-sensitiv".

Håber du kunne bruge rådet til noget, det lyder dog som om, at du
allerede har været hele møllen igennem...

NB.: Matas's sæbe er uparfumeret...

Fra : 0h-paradis

Dato : 30-04-06 17:21

Prikke skrev:
men jeg kunne godt tænke mig en mere
> skånsom barbering. Nogle ideer??
>
> m.v.h.
> Prikke

jeg vasker hår og bruger skummet til barber mig med.
Jeg lader det sidde i måske 3 min så er hunde bare perfekt til en
skraber også med en døv blad.
Måske skule du gøre det hver dag

fra
Jørgen

Fra : John

Dato : 01-05-06 18:18

> Jeg er stadig tilhænger af skraber-metoden, da min erfaring siger mig, at
> det giver klart det tætteste resultat, men jeg kunne godt tænke mig en
> mere
> skånsom barbering. Nogle ideer??

Barber dig når du bader....Tag et varmt bad og lad huden blive blødgjort af
det varme vand.... Efter badet smører du huden ind i "shea
butter".

Fra : Bæ9

Dato : 01-05-06 21:06

John wrote:

> Barber dig når du bader....Tag et varmt bad og lad huden blive blødgjort af
> det varme vand.... Efter badet smører du huden ind i "shea
> butter".

sæt barbermaskinen på 12 mm

--

Bæ9
Danmark er et grimt land for tiden.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-05-06 21:38

On Mon, 1 May 2006 19:18:18 +0200, "John" <john@jnho.hnjo.invalid.com>
wrote:

>Barber dig når du bader....Tag et varmt bad og lad huden blive blødgjort af
>det varme vand.... Efter badet smører du huden ind i "shea
>butter".

Shea butter før eller efter barberingen?

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : John

Dato : 01-05-06 23:41

> Shea butter før eller efter barberingen?

Efter. Det er naturligt, er godt for huden og det virker en trillion gange
bedre end
alt det kosmetiske halløj man kan købe.

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-05-06 21:01

John skrev den 01-05-2006 19:18:

> Barber dig når du bader....Tag et varmt bad og lad huden blive blødgjort af
> det varme vand.... Efter badet smører du huden ind i "shea
> butter".

shea hvad?

En google søgning gav ikke særlig meget IMO lødig information.

mvh

Carsten

Fra : John

Dato : 04-05-06 02:29

> shea hvad?

Latin: Butyrospermum parkii

Andre navne: Shea Butter, Shea Smør, Bassiassmør

Fås i den lokale afrikanske butik..

Fra : John

Dato : 04-05-06 02:34

> gav ikke særlig meget IMO lødig information.

Mit råd er baseret på egne erfaringer og ikke hvad man nu kan google sig
frem til

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-05-06 21:23

Prikke skrev den 30-04-2006 13:57:
> [...]
> denne seance en pestilens, da halvdelen af ansigtet "brænder" efter en sådan

Hvad gør du helt konkret.

Hvad er din rutine?

Min rutine:
Under morgenbadet (slukker for vandet forstår sig) barberer jeg mig (jeg
har så også bruseafdelingen lige over håndvasken (fordelen ved
københavner badeværelser (på jysk: gæstetoilet).
Bruger friske blade hver gang (Lidl har faktisk nogen gode
dobbeltbladede til ca. 2 kroner stykket. Aldi har vist også lige indført
det) og når hele badehistorien er overstået.
Ud til NiveaAfterBalm eller tilsvarende nonalkoholisk fugtighedscreme.

hermed givet.

mvh

Carsten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-05-06 09:41

"Prikke" <prikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er stadig tilhænger af skraber-metoden, da min erfaring siger mig, at
> det giver klart det tætteste resultat, men jeg kunne godt tænke mig en

Nu kan der gå adskillige dage, mellem jeg barberer mig, er det blevet for
langt, starter jeg lige med langhårs klipperen på shaveren, og derefter,
under brusen, på et eller andet tidspunkt, snupper jeg så skraberen, og
bruger almindelig håndsæbe, der forsvinder det meste så. Skal man lugte
godt, får den så lige en hurtig finpudsning med barberskum. Men fidusen
består i at bruge rigeligt med vand, prøv så vidt muligt, at komme i bund i
første strøg... Lykkes det ikke, så lad være med at høvle løs, på de samme
steder, så hellere barbere dig, hver dag i en uge. Brug fingeren til at
mærke, hvor der skal skrabes, og hvilken vej der skal skrabes, skal det være
rigtigt tæt, så stram huden ud. Det er ikke spor pænere, at være meget
glatbarberet, når man ligner en rødbede bagefter... Så er lidt hår i
ansigtet at foretrække, dem skal man trods alt, tæt på, for at bemærke
..

M.V.H....Benny..