Astma & motion
Fra : Flemming

Dato : 29-04-06 10:11

Hvis man har astma er det så muligt via meget motion at neutralisere denne
lidelse lidt? Eller måske nærmest kurere sig selv?

Er der nogen der ved om der er lavet sådanne nogen undersøgelser?

Jeg har en mild form for astma

Fra : ks

Dato : 29-04-06 11:30

har kun de erfaringer fra mig selv....

har astma og allergi overfor mange forskellige ting (støv, birk, græs you
name it I got it!).

har løbet 7 marathons, cyklet licenscykelløb, dyrket tri på topplan og har
holdt min astma nede.. har dog ALTID min medicin med mig i fald der skulle
komme et anfald på landevejen...

der er ingen undskyldninger for ikke at komme igang med motion!!!

god vind

mvh
kenneth

Fra : Sabina H.

Dato : 29-04-06 13:08

Flemming wrote:
> [...]
> denne lidelse lidt? Eller måske nærmest kurere sig selv?
>
> Er der nogen der ved om der er lavet sådanne nogen undersøgelser?

jeg har ikke selv erfaringer med det, men hører da oftere og oftere om unge
mennesker der via motion får deres ret så alvorlige astma ned på et absolut
minimum, endda på et plan hvor medicin ikke længere er nødvendigt.... om det
har noget på sig ved jeg ikke, kan jo kun forholde mig til de artikler jeg
har læst....

helse skriver: http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=1080

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-04-06 18:47

> Hvis man har astma er det så muligt via meget motion at neutralisere denne
> lidelse lidt? Eller måske nærmest kurere sig selv?

Jo bedre form jo mindre astma. Problemet er at komme i form og holde det,
hvis det udløser anfald eller hvis man et par gange har været ved at dø af
det. Det er derfor vigtigt også at psykiske grunde at undgå anfald, men det
vigtigste er at dyrke motion.

Mvh Maria

Fra : Steen

Dato : 30-04-06 16:29

Flemming wrote:

> [...]
> denne lidelse lidt? Eller måske nærmest kurere sig selv?
>
> Er der nogen der ved om der er lavet sådanne nogen undersøgelser?

Der er intet i vejen for at motionere, hvis man har astma. Også astmatikere
dyrker topidræt.

Hvis du lider af anstrengelsesudløst astma, vil en bedre kondition
naturligvis forebygge anstrengelsesudløste astmaanfald. Dog bør de fleste
velmedicinerede astmatikere ikke opleve anstrengelsesudløste astmaanfald.

Man skal naturligvis altid tage sin astmamedicin som altid. Så man kan ikke
"løbe astmaen væk". Forudsætningen for at dyrke megen motion som astmatiker
er, at man tager sin medicin regelmæssigt.

/steen

Fra : ucpalx

Dato : 05-05-06 09:34

"Flemming" <cjrocksthehouse@ofir.dk> wrote in

> [...]
> denne lidelse lidt? Eller måske nærmest kurere sig selv?
>
> Er der nogen der ved om der er lavet sådanne nogen undersøgelser?

http://www.geocities.com/Athens/Ithaca/9012/amaroli.htm

også kaldet shivambu m.m.

Nå,jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at shivambu har helbredt mit
astma. No kidding!

Hvorfor døje med astma, når man kan være foruden?

Jeg havde fået astma i en relativ sen alder ca. 24 årig og havde
efterhånden vendet mig til tanken om ikke at kunne undvære medicin. Jeg
frygtede tit, hvad der ville ske, hvis der blev krig.

Jeg kunne dog ikke motionere i form af løb og lign. Jeg kunne holde til
at gå ture og det var det, men også det kun i begrænset form og til
tider slet ikke(når det var slemt).

Nå, men jeg(omkring 5 år senere) var i gang med Universal Conscious
Practice(UCP), og fandt på den samme side at KP også drak sit urin og
påstod at det skulle være godt for flere ting.

Efter nogen søgen på internettet blev jeg nysgerrig. Jeg tænkte slet
ikke på om det kunne kurere min astma, da jeg havde accepteret at jeg
ville have astma resten af mit liv. Men jeg var nysgerrig, hvilken
effekt shivambu kunne have og besluttede mig for at teste det.

I første omgang gik jeg meget skeptisk til værks, men fandt snart ud af
at jeg ikke blev syg af det eller fik ubehag... tværtimod.

Nå, men hvorom alting er, så opdagede jeg 4 måneder senere at jeg ikke
længere havde brug for mine astmasprays. Hvem ved, hvor lang tid? Jeg
sad bare en morgen og undrede mig over at jeg ikke kunne mærke
forbedring af vejrtrækning, som mine sprays normalt bevirkede. Tænkte
ikke mere over det den dag. Men næste dag var det det samme. Ingen
effekt. Så slog det mig, at jeg måske slet ikke havde brug for dem mere.

Som altid havde jeg mine sprays med overalt jeg gik og selvom jeg ikke
brugte dem, så blev jeg ved med det i en måned, men så smed jeg dem væk.
Har aldrig brugt dem siden.

Jeg hverken anbefaler eller fraråder shivambu. Giver blot mine
erfaringer og så kan du/I selv afgøre, om det er noget du/I vil prøve.

Venlig hilsen
ucpalx

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-05-06 16:46

"ucpalx" <al@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Nå,jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at shivambu har helbredt mit
> astma. No kidding!

Hvordan ved du det?

At du ikke har brug for din medicin er desværre ikke ensbetydende med, at du
ikke har astma.

> Som altid havde jeg mine sprays med overalt jeg gik og selvom jeg ikke
> brugte dem, så blev jeg ved med det i en måned, men så smed jeg dem væk.
> Har aldrig brugt dem siden.

Men du kan stadig have en astma, der langsomt og umærkeligt er i gang med at
nedbryde dit lungevæv

Mvh. Lisbeth (som selv i årevis har været fri for anfald og symptomer, men
som ikke desto mindre har astma)