fodvorters "rod"?
Fra : nana sørensen

Dato : 26-04-06 20:17

Hej gruppe...

en ven informerede mig lige om at en fodvorte har en rod, der ligner en
lille sort prik. hvis man fik fjernet den sorte prik, så skulle vorten så
forsvinde. Det lyder ret gak for mig, da jeg ikke mides nogen sorte prikker
i min bardsoms fodvorter. Men passer det?
Hvis man ikke kan hive en rod op, hvordan forsvinder man dem så? Mine blev
vist frosset dengang, hvilket var en pain in the... feet.

Mvh. Nana

Fra : Noerlev

Dato : 26-04-06 20:44

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis man ikke kan hive en rod op, hvordan forsvinder man dem så? Mine blev
> vist frosset dengang, hvilket var en pain in the... feet.

Prøv at kigge her.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/vorter.htm

Den sorte prik er blot en boldansamling!

Nørlev

Fra : Mette M

Dato : 28-04-06 06:52

nana sørensen wrote:

> Hvis man ikke kan hive en rod op, hvordan forsvinder man dem så? Mine blev
> vist frosset dengang, hvilket var en pain in the... feet.

Jeg har også fået en vorte frosset, men da den ikke forsvandt, eller
også kom den bare igen, valgte min læge at skære den væk.

Lige en hurtig indsprøjtning med lokalbedøvelse, og så en mini-udgave at
det der lignede sådan en ske til at lave iskugler med, og vupti, så var
vorten fjernet, og det gjorde ikke ondt (kun det lille prik ved
bedøvelsen) og mindes bestemt ikke at jeg var besværet bagefter mht.
forbinding el.lign.

Så der er andre metoder!

/Mette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-04-06 16:39

> [...]
> vorten fjernet, og det gjorde ikke ondt (kun det lille prik ved
> bedøvelsen) og mindes bestemt ikke at jeg var besværet bagefter mht.

Metoden kan bare ikke bruges på trædefladen, da man risikere at danne hård
hud, der gnaver mere end fodvorterne. Men jeg har fået fjernet på hænderne
og oven på fødderne på samme måde - dog mindes jeg stadig med gru
indsprøjtningen, og jeg er ikke særligt pivet.

Mvh Maria