S/H GPS Kortplotter
Fra : Bjarke

Dato : 25-05-06 19:49

Hej Gruppen

Jeg har læst diverse indlæg omkring køb af kortplotter i udlandet.
Jeg sejler dog kun en 10 gange om året og tænkte at jeg kunne nøjes med en
sort/hvid plotter (med mindre I siger køb ikke

Jeg har set på en Magellan FX 324 Map til 4389,- inkl. DK kort og en Lecia
AP MK 20 ca. 4000,- med kort.
Jeg kan altså slippe 2000,- kr billigere, end hvis jeg køber en kortplotter
med farveskærm.

Så, hvilken af de to er bedst og er det ikke OK med bare sort/hvid i stedet
for farve?

Mvh

Bjarke, København
bhjl1@hotmail.com

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-05-06 20:11

Da jeg købte min hed det sig, at S/H var nemmere at læse i sollys end farve
var. Det er muligvis rigtigt, når vi taler tekst, men man skal altså tæt på
før man ken se forskellen på en rød og grøn tønde (som jo er en lille
firkant eller en lille spids trekant. Jeg tror at hvis man skal blive glad
for en S/H, så skal man vælge en med en rimelig stor skærm.

Husk at købe en hvor kortene kan opdateres rimelig billigt. Ellers bliver
det en kortsigtet investering.

Alternativt en alm. gps eller en brugt ?

/Bjarke

Fra : Per Christiansen

Dato : 25-05-06 22:02

"Bjarke" <bhjlfjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kortplotter med farveskærm.
>
> Så, hvilken af de to er bedst og er det ikke OK med bare sort/hvid i

Hvis min ikke er solgt imorgen for der kommer en og kikker på den. Så køb
den i stedet for de to du har
kikket på, jeg har harft en fx 324 og tro mig den måtte retur lad være med
at spare på gpseren så køb hellerer
en brugt af de dyre mærker.

Til salg nu.

Hej jeg har en Navman tracker 5500i GPS plotter med to
kort, et over jyjland og fyn og et over sjælland.

Den har en TFT skærm farve som kan ses i direkte sollys, den bruger C-Map-NT
kort
som er nogle af de beste kort.

Den er som ny er ikke brugt ret meget købt den 18-06-2004
Jeg sælger den pga opgradering til større Navman model.

Der kan monteres som ekstreudstyr en brænstof-
forbrugsmåler som regner ud hvor langt man sejler på
1Liter brænstof her og nu mens man sejler.

Link: http://www.shipshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=1575

Pris 5500Kr eller bud

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-05-06 08:45

> [...]
> kortplotter med farveskærm.
>
> Så, hvilken af de to er bedst og er det ikke OK med bare sort/hvid i

Her er der billige farve-alternativer:

http://navigera.nu/index.php OBS. Svenske kr. -18%!!

http://www.aspidshop.com/export/store/default.php?cPath=3_7_18&sort=4a Her
har jeg købt en garmin 178ci uden problemer, dog var den i restordre, men
kun 22 timer undervejs fra Portugal!

Jeg tror du kommer til at tabe flere penge ved at købe en s/h plotter,
når/hvis du vil af med den igen.

Overvej en lille mobil enhed, som du også kan bruge på land!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS: