Shipmate RS 4500
Fra : Gert Jacobsen

Dato : 20-05-06 19:25

Hej Ng
Jeg har fundet en Shipmate RS 4500.
Hvad kan sådan en ting lave?
Er der nogen der har data brugsanvisninger eller lignende?
Hilsen
Gert

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-05-06 09:27

"Gert Jacobsen" <engvang@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har fundet en Shipmate RS 4500.
> Hvad kan sådan en ting lave?
> Er der nogen der har data brugsanvisninger eller lignende?

Hej

Her er lidt data, desværre på tysk:

SHIPMATE Navigationscenter RS 4500 + RS 4140 Antenne

Biete ein gebrauchtes Navigationscenter SHIPMATE RS 4500 + Antenne RS 4140

Das SHIPMATE RS 4500 Navigationscenter ist ein RadioNavigator, der für den
Segler und Motorbootfahrer sehr interessant sein kann. Das
computergesteuerte grafische Display zeigt sofort die Position an. Darüber
hinaus werden auf dem Display alle relevanten Informationen für Kurs, Route,
Geschwindigkeit und für Sicherheit angezeigt.

Mit dem Tastenfeld werden Wegpunkte, Routen und Markierungen in den Computer
eingegeben; ebenso besteht die Möglichkeit, Küstenlinien oder andere
Hilfslinien einzuzeichnen und in den eigenen Kurs der zurückgelegten Strecke
mitzuplotten. Der RS 4500 gibt Alarm, falls eine Hilfslinie berührt wird
oder die Abweichung vom geplanten Kurs zu groß wird etc.

Technische Daten RS 4500 Navigationscenter:
· Sicherung: 0,5 A
· Spannungsversorgung: 9 - 32 V DC
· Leistungsaufnahme: Normal < 2 W, Economy < 0,5 W
· Abmessungen: H 125 x B 285 x T 56 mm
· Gewicht: 1,5 kg
· Temperaturbereich: 0 - 50 Grad C
· Feuchtigkeit: 0 - 100% relativ
· Vibration: 0 - 50 Hz
· Speicher mit interner Batterie Alle Daten:
· Empfängerfrequenzbereich: 84,1 - 115 kHz
· Errechnen der Position: Alle 20 Sekunden
· Bereich Nacht, typisch: 250 cm
· Bereich Tag, typisch: 400 sm
· Interface: NMEA 183, 180S, 180C
· Standard-Anschluss für: RS 6100, RS 6101, RS 6150, RS 4000, RS
5100, RS 5200, RS 2000, RS 4000 CC

Technische Daten RS 4140 Antenne:
· Typ: Aktiv 2CH
· Länge: 93500
· Durchmesser: 48 mm
· Gewicht: 550 g
· Spannungsversorgung: Über das Antennenkabel vom RS 4500

Lieferumfang:
· RS 4500 + Einbauzubehör
· Antenne + Kabel
· Bedienungs- und Einbauanleitung

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 22:56

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]

Prøv at se på modtagefrekvensen:

Empfängerfrequenzbereich: 84,1 - 115 kHz

Det er det område hvor Decca stationerne sendte, der er m.a.o. tale om en
gammel navigator der modtog signaler fra et system der blev nedlagt for år
tilbage, udkonkurreret af GPS.

/Olau

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 24-05-06 20:50

Hej Olau
Det har mening.
Jeg har været menuer igennem, og der fremkom ikke noget der minder om "antal
satteliter"
Hilsen
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 21:29

> [...]
> Hej Olau
> Det har mening.
> Jeg har været menuer igennem, og der fremkom ikke noget der minder om

Jeg tror at den sidste gang jeg monterede en RS4500 var i 1989. Da var den
meget ny og avanceret.
Hilsen
Olau

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 25-05-06 09:27

Hej
Er den vær at gemme til museet. eller er det bare skrot?
Den eneste mindre fejl jeg kan se er en mindre lodret "manglende" streg i
displayet.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-05-06 10:38

Skrot. selvom den sikkert har kostet en formue fra ny, så koster en gps der
kan noget tilsvarende "ingen penge" i dag ...

Bjarke