Ting fra USA
Fra : Per Christiansen

Dato : 20-05-06 18:27

Hvad skal man betale i toll & moms nor man køber
elektronik fra USA det er en gps plotter prisen er ca,
8500kr med porto.

Er der nogen der ved det

hilsen
Per

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-05-06 18:53

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man betale i toll & moms nor man køber
> elektronik fra USA det er en gps plotter prisen er ca,
> 8500kr med porto.

Hej

Jeg kender ikke satserne fra USA, men jeg har lige handlet her:

http://www.aspidshop.com/export/store/default.php?cPath=3_7_18&sort=4a

Billigt og til at nå mht. event. garantirapperationer. Pakken afleveret på
"posthus" i Portugal kl. 03.27, over Lissabon, Paris, Kastrup, Kolding, og
afleveret på min adresse ved Aalborg 22 timer senere, utroligt ikke?

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 20:07

> [...]
> Hvad skal man betale i toll & moms nor man køber
> elektronik fra USA det er en gps plotter prisen er ca,

Jeg har ikke svaret, men er sikker på, at du kan finde det her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=111501

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 20-05-06 21:44

> Hvad skal man betale i toll & moms nor man køber
> elektronik fra USA det er en gps plotter prisen er ca,
> 8500kr med porto.
>
> Er der nogen der ved det

Hej Per,

Det er kun told-satsen der kan svinge lidt, men jeg har aldrig betalt over
10% i told.
Så regn med told & moms af varens-pris og husk at det er ikke dagens
dollars-kurs der afregnes efter, men told-kursen, som kun ændres en gang pr.
måned.

eks.ved "ikke EU-Land":

varens-pris inkl fragt 100kr
told 10% = 10kr
Punktafgift/tillægstold = ?
moms 25% af 110kr = 27,5kr
ialt 37,5kr
Dertil kommer så den famøse fortoldningsafgift på min. 70kr til Post
Danmark.
Forresten er 100kr et dårligt eksempel, for Told skal først betales hvis
værdien er over 165kr (22Euro)
Moms og punktafgift ved over 80kr.

Din pris vil blive 8500 x 1,1 x (punkt-/tillægs-afgift) x 1,25 +
Fortoldningsgebyr (min.70kr) ~ 11800,-
Og så er det man skal tænke.. kan jeg finde det billigere i et EU-land.

Mvh
Leon

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-05-06 22:45

Det kan IKKE betale sig. Køb den i en EU web shop. Der kommer eventuel 8% US
afgift, signifikante forsendelsesomkostninger (Amerikanere synes alt uden
for USA er u-lande), 0-10% afgift og 25% moms.

US køb kan kun betale sig, hvis du køber det on-site og tager det med hjem i
kufferten.

Bjarke

Fra : Per Christiansen

Dato : 21-05-06 06:18

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> Det kan IKKE betale sig. Køb den i en EU web shop. Der kommer eventuel 8%
> US afgift, signifikante forsendelsesomkostninger (Amerikanere synes alt
> uden

US afgift, er det noget butikken opkræver

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-05-06 10:53

Ja, alle priser på bådudstyr i US er uden "moms". Det skal du selv lægge
til. De burde kunne sælge det ud af landet uden, men der er det lige, at
alle amerikanere er opdraget til at tro USA "is it" og alt andet er u-lande,
så det er ikke altid så nemt procedure mæssigt. Husk at "long distance" i en
amerikaners hjerne er en anden USA stat ....

Til gengæld kan man få en super service når man går ind i en butik og siger
man kommer fra Europa og gerne vil købe noget. Det synes de er rigtigt
morsomt og hjælper dig gerne.

Hvis man skal bruge noget dyrt til båden, så kan besparelsen i USA (hvis man
ellers er frisk på at se gennem fingre med toldvæsenet) måske financiere at
mallorca ferien opgraderes til en USA tur. Bare pas på Seattle og "Bay
area". Hvis man som sejler ser og "mærker" de områder så vil man helst smide
sit danske pas i skraldespanden og blive derovre....

Fra : mlt

Dato : 21-05-06 11:02

være med K da jeg er dansker)> wrote in message
> [...]
> for USA er u-lande), 0-10% afgift og 25% moms.
>
> US køb kan kun betale sig, hvis du køber det on-site og tager det med hjem

Eller tager chancen og får tilsendt som ekspress og får det amerikanske
fragtfirma til at udfylde toldpapirerne. Så kan man nogen gange slippe for
en momsopkrævning og derved spare 25%. Køber man derimod i EU, er du 100%
sikker på at skulle betale f.eks. 16% i moms.

Michael

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-05-06 17:09

Ja, der er mange tricks. Problemet er bare, at de billigste web shops i US
enten ikke vil sende uden for US eller tager et frygteligt gebyr for at
klare fortoldningen. De lidte mere "etablerede" vil gerne, men er noget
dyrere.

I mit verdensbillede er der kun to muligheder: EU webshops eller US
gadeshops

Bjarke

Fra : mlt

Dato : 22-05-06 21:24

> [...]
> dyrere.
>
> I mit verdensbillede er der kun to muligheder: EU webshops eller US

Jamen så vil jeg da gerne udvide dit verdensbillede lidt : Jeg kender flere
der har handlet hos f.eks. www.onlinemarine.com og fået god service - og
sparet 40% i forhold til DK priser og 20% i forhold til EU online priser.
Men det er måske én af de dyre du refererer til? Jeg synes priserne er OK
men lægger du moms, told osv. på kommer prisen nok op omkring EU prisen
eller måske lidt over, men så er der jo chancen for at spare f.eks. den
danske moms... Men jeg er godt nok uvidende mht. streetshopping i USA, så
måske du kan slå priserne som onlinemarine har?

Michael