Ekkolod tranduser
Fra : Erik

Dato : 16-05-06 18:48

Hej

Jeg har en dananavigate 3200 ekkolod/wind/log. (ældre sag nok fra omkring
sidst i firserne)
i Weekenden da jeg var på tur, og kom i havn kunne jeg ikke slukke den, jeg
måtte slukke ved den indvendige kontakt.
Jeg tog den af for at se om den var noget der var brændt af, der var fugt i
instrumentet, jeg tørrede den med en hårtørrer.
satte den i igen kunne så godt tænde og slukke.
Men da jeg kom hjem var den gal igen suk .
Har den med hjemme for at se om den måske skal tørre.
Skærmen er lidt sort i kanten, fugt?, glaset kan tages af det ser ud til at
være to stykker der er limet sammen.
Det sidder i en sokkel så det er nemt at tage fra hinanden. Er det noget man
kan få nyt af?.
Hvor får man rep. sådan en fyr. Struer området. Jeg vil jo gerne have den op
at køre igen.
Hvis den er stået helt af, kan tranduseren bruges til en anden ekkolod, for
til at have båden af vandet var jo træls.

søhilsner Erik _/)

Fra : Ole P.

Dato : 16-05-06 19:34

"Erik" <at.sejle.er.at.leve.i@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man kan få nyt af?.
> Hvor får man rep. sådan en fyr. Struer området. Jeg vil jo gerne have den

Hvis det er samme display som i Danavigate 3100 (det tror jeg det er), så
kan et nyt display købes hos RS.
Det har varenummer 185-0200.
Se Her:
http://kortlink.dk/rsonline/2qkh

Hvis du ikke kan skifte det selv, kan Kent fra Lighthouse Navigation i
Ålborg måske hjælpe dig:

Adresse Ryesgade 29
9000 Aalborg
Danmark
Tlf. 98 12 52 83
Fax 98 12 52 81
E-post lighthousenavigation@get2net.dk

han har tidligere hjulpet mig med diverse reservedele til en Danavigate 3100
log.

Brug dog ikke for meget tid og penge på det, for det er gammelt og hvis det
er fugtskadet, bliver det aldrig helt godt igen; et nyt instrument kan i dag
købes for næsten det samme som du måske skal give i reparation, hvis du ikke
selv er til elektronik.
Du får let et instrument med mange flere funktioner der oven i købet fylder
mindre.

> Hvis den er stået helt af, kan tranduseren bruges til en anden ekkolod,
> for til at have båden af vandet var jo træls.

Søg lidt tilbage her i gruppen, der er masser af indlæg om det samme inden
for de sidste få uger.
Måske behøver du slet ikke montere en ny giver igennem bådens bund.

--
hilsen Ole

Fra : Erik

Dato : 16-05-06 20:08

"Ole P." <olpx@xjyllingesydx.xdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for de sidste få uger.
> Måske behøver du slet ikke montere en ny giver igennem bådens bund.

Kikker lige på linket

Håber at det kan laves for det er jo en kompination af log wind og ekko.

Det er jo ikke sikkert man kan få noget tilsvarende der virker med de sender
jeg har nu.

Om tranduseren kan bruges? De kører med en bestemt mhz så det kan jo godt
være man kan finde en anden ekkolod.

Tak for svar og god vind _/)

Erik

Ps kommer tilbage snart.