rulle genua fra Sverige.
Fra : HO

Dato : 15-05-06 20:00

Hej i gruppen.
jeg har ønsket et tilbud på en rulle genua fra Sverige.
Er der nogen her i gruppen som kan hjælpe med svar på mine spørgsmål, det
eneste jeg med sikkerhed forstår, er " Hej Hans"
Hvilken dug skal man bruge hvis det bare skal være det billigst til familie
sejlads ?
En alm. rulle står ikke helt rigtig, hvis den rulles halv ind, med mindre
der er skum i forliget, betyder dette det
"Bukkompens.längs förliket ??"

Har de ikke byttet om på priserne på forslag et og to ?

Jeg kan ikke lige gennemskue det.

Hilsen
Hans

Hej Hans!
Jag har härmed nöjet att offerera segel till Din Maxi 87.
Leveranstid är för närvarande 4-6 veckor.
Vill Du veta mer om olika duktyper som vi använder i segeltillverkning
besök vår hemsiada www.segelochbat.se och klicka på dukguide.
För att välja färg på kapellet klicka på :
http://www.sunbrellamarin.com/kapell/color_samples/

(indledningen)

TNF = Touring NF
SF = Strong Fill - High Aspect
AP = All Purpose - Blade
DC = DC Line (s.k."cruising laminat")

Försegel Cross cut - skärning nr 1
Försegel .-radial cut - skärning nr 2-7

(forslag nummer 1)

Genua 28,1m2 (Rullgenua 26,4 m2)
T = 11,35 (rullg. ca 10,65 )
LPG = 4,95 (rullg. ca 4,95)
-trimlina i akter- och underliket
-telltales
-segelsäck
Alt.1)-duktyp: 310 TNF cross cut Pris : 8650 kr (rullg. Pris : 9100 kr)
Alt.2)-duktyp: 300 SF cross cut Pris : 10250 kr (rullg. Pris : 10250 kr)
Alt.3)-duktyp: 320 AP -radial cut Pris : 13050 kr (rullg. Pris : 13050 kr)
Alt.4)-duktyp: DC 44+55 -radial cut Pris : 13350 kr (rullg. Pris : 13350 kr)
Tillbehör: Bukkompens.längs förliket (rullsegel) + 1250 kr
UV-skydd (rullsegel)
+ 1450 kr

Rullsegelkapell Pris : 2550 kr

(forslag nummer 2)

Rullsegel 28,1 m2 med rulle under däck.
T = 11,35
LPG = 4,95
-trimlina i akter- och underliket
-telltales
-segelsäck
Alt.1)-duktyp: 310 TNF cross cut Pris : 8234 kr
Alt.2)-duktyp: 300 SF cross cut Pris : 9768 kr
Alt.3)-duktyp: 320 AP tri-radial cut Pris : 12429 kr
Alt.4)-duktyp: DC 44+55 -radial cut Pris : 13350 kr
Tillbehör :
Bukkompens.längs förliket (rullsegel) + 1294 kr
UV-skydd (rullsegel) + 1478 kr
Rullsegelkapell Pris : 2550 kr

Betalningsvillkor : vid order skall 30% betalas in på
BG 5831-3214 resterande vid leverans(postförskott).
Priser: Med reservation för större valutaförändringar, inkl. nu gällande
moms.

Garanti: 2år.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-06 22:33

"HO" <ho@vejen-net.kdVENDES> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål, det eneste jeg med sikkerhed forstår, er " Hej Hans"
> Hvilken dug skal man bruge hvis det bare skal være det billigst til

I dette eksempel er det tilsyneladende Touring NF

> En alm. rulle står ikke helt rigtig, hvis den rulles halv ind, med
> mindre der er skum i forliget, betyder dette det
> "Bukkompens.längs förliket ??"

Ja, delvis ... Hvis der ikke indføjes en "bukkekompensation" (ofte med
lidt skum i forliget hele vejen op, men mest skum midt på forliget),
bliver knækket i sejlet meget skarpt og (som du skriver) vil det stå
ganske dårligt når man reber det ind ... men altså to fordele ...

> Har de ikke byttet om på priserne på forslag et og to ?

Jo, sådan ser det også ud for mig ... På den anden side er
"bukke-kompensationen" og UV-beskyttelsen dyrest i alternativ 2 ?
Kan det tænkes at alternativ 2 er en slags standardsejl med
standardpris - med lidt større areal end alternativ 1? Og så bliver
"accessories" lidt dyrere end alternativ 1 pga. af, at sejlet er lidt
større ... Ja, det er ren spekulation fra min side ...

> Jeg kan ikke lige gennemskue det.

Næh, jeg føler mig heller ikke sikker ...

By the way: Er disse priser væsentligt under danske sejlmageres
tilbud?

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : HO

Dato : 16-05-06 18:01

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> By the way: Er disse priser væsentligt under danske sejlmageres tilbud?
Hej
Tak for svaret.
Ja det er meget billigere i Sverige.

Den billigste og mest seriøse / venlige jeg har kontaktet er:
www.sailseast.dk
En rullegenua 29 m2 (den helt store genua) vil koste 12.750 kr. inkl. moms
og levering. Prisen er inkl. moms og levering.

En rullegenua 19 m2 (mellem størrelse) vil koste 8.750 kr. inkl. moms og
levering. Prisen er inkl. moms og levering.

Priserne inkluderer:

Rulle forsejl:
..Forstærkninger i alle hjørner
.. Forstærkninger i alle ligne
.. 1th trim stribe
.. 4 Ticklers for optimal trim

Ekstra muligheder ikke inkl. prisen

.. Overdækker til UV protektion i valgfri farve

Genuaen er lavet i en kraftig darcon dyg. Sejlet vil blive optimeret i
forhold til båden specifikke dimensioner.

Bemærk det er danske kroner.

de andre priser er i svenske.

Ergo ca. 7200,- for næsten samme sejl i Sverige.

En enkelt sejlmager har ikke vendt tilbage med priser, på trods af to mail
og to telefon opringninger.

Hilsen

Hans Olsen

Fra : Egon Stich

Dato : 16-05-06 17:09

> [...]
> der er skum i forliget, betyder dette det
> "Bukkompens.längs förliket ??"
>
> Har de ikke byttet om på priserne på forslag et og to ?

Hvorfor ikke lade være med at forsøge at "klare sig selv"?
Meld dig ind i "dansk maxi klub", og få del i de rabatter, vi her har
opnået.
Samt de erfaringer, der findes til rådighed.

Endvidere:
Hvad tror du er bedst:
1: At købe et rullestagssystem i sverige, med efterfølgende besvær ved
eventuel rettelse af fejl.?
2. Køb af rullesystem i DK, med kort afstand til leverandør.?

Jeg vil da anbefale dig at købe rullesystemet i DK, og så eventuelt gå til S
for seglet.
Med Maxiklub rabat.

MVH
Egon

Fra : HO

Dato : 16-05-06 19:02

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke lade være med at forsøge at "klare sig selv"?
> Meld dig ind i "dansk maxi klub", og få del i de rabatter, vi her har
> opnået.
> Samt de erfaringer, der findes til rådighed.

Ja - nu har jeg jo godt nok været med i Maxi klubben i omkring to år.
Jeg har nu ikke kunnet finde nogle konkrete tilbud med rabatter der batter,
på rulle sejl.
En gang om året kan man skrive sig op til fælles indkøb, men vist ikke på
sejl, og når det er Nu jeg gerne vil have et nyt sejl, hjælper
fællesindkøbene vist ikke rigtig.
Der er en side med priser på alt - bare ikke lige sejlene, men jeg kunne
naturligvis prøve dem.
Forøvrigt en lidt underlig indledning i dit svar, vil det sige at medlemmer
i Maxi klubben vil gøre arbejdet for mig ? jeg håber da, andre i klubben er
lidt mere gør det selv venlige
Jeg har forøvrigt selv deltaget med en del konstruktive indlæg / svar.

> Endvidere:
> Hvad tror du er bedst:
> 1: At købe et rullestagssystem i sverige, med efterfølgende besvær ved
> eventuel rettelse af fejl.?
Ja - nu har jeg da vist kun omtalt, jeg ville købe sejlene i Sverige. !

> 2. Køb af rullesystem i DK, med kort afstand til leverandør.?
Ja - det har nu også været min mening hele tiden !

> Jeg vil da anbefale dig at købe rullesystemet i DK, og så eventuelt gå til
> for seglet.
Ja - det har nu også været meningen hele tiden !

> Med Maxiklub rabat.
Ja - det burde jeg gøre, jeg må lige spørge i klubben hvor og hvordan jeg
opnår denne rabat på denne årstid, god ide´

Ellers tak for dit konstruktive indlæg.
Med venlig hilsen
Hans Olsen

Fra : Egon Stich

Dato : 17-05-06 09:00

> [...]
medlemmer
> i Maxi klubben vil gøre arbejdet for mig ? jeg håber da, andre i klubben

Jeg har nok formuleret mig klodset, hvis den udlægning kan forekomme

> Ja - nu har jeg da vist kun omtalt, jeg ville købe sejlene i Sverige. !

Så¨har jeg ikke alene formuleret mig klodset, men også mistolket dit
spørgsmål.
Det bliver da værre og værre---

I 2005 købte jeg en genua på 27m2, til min Maxi 87, med skum og filter osv.
Den kostede 9000,- hos Eurosails i DK.
Og jeg er overmåde glad og tilfreds.

MVH
Egon