Polering af alumineum.
Fra : Hanne og Hans

Dato : 14-05-06 16:45

Mine vinduesrammer ser efterhånden herrens ud. Er der nogen der kender et
godt polermiddel evt. en rondel til boremaskinen. De er noget ridsede så der
skal nok lidt grovere midler til.
Hans.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-05-06 11:24

Hanne og Hans skrev:

> Mine vinduesrammer ser efterhånden herrens ud. Er der nogen der
> kender et godt polermiddel evt. en rondel til boremaskinen. De er
> noget ridsede så der skal nok lidt grovere midler til.

Wienerkalk og sprit.

En kludeskive er fin, men som du ved, så sviner det ad *helvede* til, så din
båd ligner en krig bagefter, og jeg tør ikke udelukke, at det måske kan
misfarve gelcoaten. Så husk god afdækning og masser af skiver, de små
forsvinder meget hurtigt.

Claus

Fra : HO

Dato : 15-05-06 16:57

"Hanne og Hans" <urd@spamoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Mine vinduesrammer ser efterhånden herrens ud. Er der nogen der kender et
> godt polermiddel evt. en rondel til boremaskinen.>
Hej
et godt bud kunne være noget magen til dette sæt:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25469951

Hilsen
Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-05-06 06:39

HO skrev:

> et godt bud kunne være noget magen til dette sæt:
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25469951
>
> Hilsen

Det er bare alt for dyrt, når porto regnes med. Det kan gøres billigere i
harald nyborg, biltema eller Sanistål som har det hele. inkl. polerpasta.
De der blokke er bare ikke meget bedre end wienerkalk, fordi de smuldrer
meget nemt. Jeg bruger dem selv til rustfritstål, og en stor blok forsvinder
dælme alt for hurtigt.

Alternativt hos ham her: http://www.frits.dk/default.asp han ligger i
ambassadekvarteret på Østerbro. Han kludeskiver er lidt dyrere, men er til
gengæld bedre end de billige.

Claus

Fra : Hanne og Hans

Dato : 16-05-06 09:49

Den gamle maskinmester mener jeg skal prøve med Autosol først. ellers tak
for råd.
Hans.