Reserverdele til Seagull
Fra : enrico

Dato : 13-05-06 15:51

Jeg sejler rundt med min bedstefars British Seagull fra 60érne, men nu
er gaskablet desværre gået.

Det ligner et knallertkabel, men er kun ca 20 cm langt. Hvor finder
man sådan et?

I øvrigt har den også specielle tændrør og andre sliddele, så jeg
ville være takntmmelig, hvis nogen ved, hvor stumperne findes. Måske
skal jeg helt til England? :)

Jeg bor i Viborg, hvor vi ingen bådmotormekanikere har, men måske er
der en reparatør i Randers, Silkeborg, Skive eller lign.?

-enrico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-05-06 18:14

enrico skrev:

> Det ligner et knallertkabel, men er kun ca 20 cm langt. Hvor finder
> man sådan et?

Det finder man ikke, man laver det selv

Stort set alt på havmågerne kan laves med snilde, og det er nok hurtigere
end at lede efter originale dele. Navnlig kablet kan sagtens laves. Brug et
standard gearkabel fra f.eks. en mountainbike. Det kan klippes til i
passende længde.

Alternativt kig hos forskellige skrothandlere, der er altid noget, man kan
bruge fra een eller a nden besynderlig maskine.

Claus

Fra : Egon Stich

Dato : 13-05-06 20:25

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bor i Viborg, hvor vi ingen bådmotormekanikere har, men måske er
> der en reparatør i Randers, Silkeborg, Skive eller lign.?

Du skal lige prøve, før du drager til england
at stikke hovedet ind hos en knallertmekaniker.
Der findes "knopper" til at skrue på kabelender, sådan lidt a´la systemet du
kender fra kronemuffer.
Et kabel, afklip, monter knoppen, og du har sparet en flyvebillet

MVH
Egon

Fra : Gunnar Holm

Dato : 13-05-06 21:00

Sliddele til en Seagull ? Det lyder næsten utroligt da disse motorer er
næsten umulige at slide op

Kender disse motorer, da jeg er opvokset sammen med en, som min far købte
som ny engang midt i 60erne. Nogle gange kunne man blive i tvivl om hvem han
elskede højest, sin motor eller os unger

Mvh.
Gunnar.

Fra : enrico

Dato : 14-05-06 08:01

Tak for de tre svar.

Der findes "knopper" til at skrue på kabelender......
Jeg j´kan godt huske dem fra min knallerttid.

Jeg har faktisk fundet kablet og tæmdrør på denne side
http://www.britishseagullshop.com/SPARES1.html

men vil prøve "knallertmetoden" først.

enrico

Fra : elsmic

Dato : 14-05-06 22:18

Prøv dett link

http://www.saving-old-seagulls.co.uk/

Brgds MIM

Fra : enrico

Dato : 15-05-06 11:01

On Sun, 14 May 2006 22:18:11 +0100, "elsmic" <elsmic@post9.tele.dk>
wrote:

>Prøv dett link
>
>http://www.saving-old-seagulls.co.uk/
>
>Brgds MIM

Jeg takker for linket!

Selvom dette ikke er en markedsgruppe, er jeg interesseret i at købe
en Fourty Featherweight til reservedele, hvis nogen har en defekt
motor til salg. Motornummeret er noget i retning af SJP og 4 cifre
derefter.

-enrico

Fra : enrico

Dato : 15-05-06 15:16

wrote:

>Prøv dett link
>
>http://www.saving-old-seagulls.co.uk/
>
>Brgds MIM

Det var et rigtig godt link :)

Her er der simpelthen et Seagull forum - og firmaet Saving Old
Seagulls SOS - kan skaffe alt til motorerne til rimelige priser.

Fra : elsmic

Dato : 16-05-06 23:24

Ja, det er "siden". Er selv lidt vild med de gamle motorer. Hvis du tyder
det eksakte nummer på din motor kan du både serie og aldersbestemme den ved
hjælp af denne side ligeså.

Brgds MIM

Fra : enrico

Dato : 18-05-06 16:55

On Tue, 16 May 2006 23:24:05 +0100, "elsmic" <elsmic@post9.tele.dk>
wrote:

>Ja, det er "siden". Er selv lidt vild med de gamle motorer. Hvis du tyder
>det eksakte nummer på din motor kan du både serie og aldersbestemme den ved
>hjælp af denne side ligeså.

Ja ,det er en Seagull Fourty Featherweight af samme årgang som jeg
selv 1957 :)

Du kan da deltage på forum. Jeg har allerede snakket med en anden
dansker fra Bogense, der også er registreret i forum, men der er alt
fra austrliere, canadiere, en italiener og så selvfølgelig amerikanere
og englændere :)

Jeg har allerede handlet reservedele med ham, der har siden.

Tak for linket!

-enrico