Strømforsyningens størrelse
Fra : Jesper Y. Kristianse~

Dato : 15-06-01 00:04

Skal jeg vælge en på 300watt bare for at være på den sikre side eller er der
noget jeg ikke ved?

________________________________
Jesper Y. Kristiansen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-06-01 00:28

Hvis du vil ha Amd over 900 Mhz skal du ha en min. 300W

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-06-01 09:09

-=Madsen=- skrev i meddelelsen <9gbh7f$2gik$1@news.cybercity.dk>...
>Hvis du vil ha Amd over 900 Mhz skal du ha en min. 300W

Nej.

nogle 235Watt strømforsyninger kører fint med f.eks. 1050mhz.. kender en der
kører duron700 ved 1050, og han har Aopen 235W størmforsyning..

--
Anders Houmark

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-06-01 20:28

Der er da meget som kan lade sig gøre, men Amd siger at der skal min. en
300w ATX v2.03 til de nye Amd cpu'er, kan ik lige huske presist hvor det
skilder men mener det er ved en 900 Mhz.

Fra : Simon

Dato : 17-06-01 07:00

> Nej.
> nogle 235Watt strømforsyninger kører fint med f.eks. 1050mhz.. kender en
der
> kører duron700 ved 1050, og han har Aopen 235W størmforsyning..

meget muligt den _kan_ starte, men AMD anbefaler 300W+ desuden skal manden
vel også have mulighed
for at sætte en ekstra HDD eller 2 i osv.

Jeg vil sige minimum 300W ...

jeg kører en T-Bird 1.2 med 6 IBM 75GXP HDD og en brænder og en
termostatenhed med 4 blæsere på min 300W,
så den kan trække en del...

mvh.Simon

Fra : Charles Skimmerhorn

Dato : 17-06-01 11:32

"Simon" <guden@iname.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg vil sige minimum 300W ...
>
> jeg kører en T-Bird 1.2 med 6 IBM 75GXP HDD og en brænder og en
> termostatenhed med 4 blæsere på min 300W,

Hej Simon

En 300 watts strømforsyning er rigeligt.

Jeg har i min "beskedne" PC følgende.

Asus dual 800 Mhz/512 Mb. 10 x 10.000 rpm ultra 2 eller ultra 160 scsi
diske.
CD-ROM reader og CD brænder. Scsi raid kontroller, lydkort, netkort, vga
kort,
diskettedrev, IBM 45 Gb IDE, 5 stk.120 mm kabbinet blæsere + blæser i
powersupply,
7 harddiskskuffer med i alt 9 stk . 40 mm blæsere.
Altsammen bliver trukket af en ganske alm. 300 watt strømforsyning.
Scsi diskene bliver godt nok startet up med 5 sek mellemrum.
Har aldrig haft nogen problemer med strømmen.

Mikkel

Fra : Jesper Y. Kristianse~

Dato : 15-06-01 11:12

så må 250w være nok, da jeg kører P3-800!

Tak for hjælpen!

Jesper Y. Kristiansen

Fra : Anders Lund

Dato : 15-06-01 11:42

"Jesper Y. Kristiansen" <jyk@post.tele.dk> wrote in message
> så må 250w være nok, da jeg kører P3-800!

Hvis du får problemer, kan du vist nok bare sætte en 12 V lampe på din 5 V
forsyning.

mvh
Anders Lund

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-06-01 11:52

On Fri, 15 Jun 2001 12:41:50 +0200, "Anders Lund"
<webmaster@123grin.dk> wrote:

>Hvis du får problemer, kan du vist nok bare sætte en 12 V lampe på din 5 V
>forsyning.

Hvad skal det hjælpe?
Det betyder da blot, at du får behov for endnu mere strøm => flere
watt.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 22-06-01 11:47

"Poul Erik Lindaa" <pe.lindaa@aof.dk> wrote in message

> Hvad skal det hjælpe?
> Det betyder da blot, at du får behov for endnu mere strøm => flere
> watt.
Iden ligger i den måde strømforsynningen er bygget på. Precis hvad der sker,
skal du ikke spørge mig om, men hvis du sætter en 12 V pære på 5V stikket,
skulle de eftersigne gøre såden at 12 "kresløbet" han bruge noget mere
strøm.

Mvh
Adners Lund

Fra : Esben

Dato : 15-06-01 15:56

"Jesper Y. Kristiansen" <jyk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jeg vælge en på 300watt bare for at være på den sikre side eller er
> [...]

Den pc jeg bruger på mit arbejde har:

pIII 866mhz cpu
en harddisk
et dvd-drev
en cd-rom brænder
geforce 2 gts
lan-kort
internt modem (bliver dog ikke brugt)
en hp 6300c scanner (mener den får strøm fra egen forsyning)

på en 145 watts strømforsyning. Den kører ekstremt stabilt med win2k, og er
ofte tændt 3-4 døgn i træk.

--

Esben