Erfaring med nanoteknologi
Fra : Henning

Dato : 06-05-06 18:21

Bortset fra at man nu kan drukne allerede inden man får båden i vandet
(der er indlagt vistnok 7 personer i Tyskland med vand i lungerne
efter at have brugt rengøringsmiddel med nanoteknologi), er der så
erfaringer med dette nye "superprodukt"? Ifølge beskrivelserne skulle
man bare smøre det på skroget, så hang vand og snavs ikke ved! Jeg
forestiller mig noget med at polere hele skroget, når jeg lægger båden
i vandet vil der være en ½cm luft rundt om det nede i vandet

Fra : ...

Dato : 06-05-06 19:00

Så er det nok derfor de er blevet syge, hvis der bliver en 1/2 cm luft i
vand, bliver der vel 1/2 cm vacum i luft. Det kan hurtigt gi' noget med
lungerne, hvis man kommer for tæt på
Ved du hvor det kan købes, så vil jeg straks vaske bilen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 22:16

Jeg har foreløbig prøvet NanoCover´s Clear View på forruden i min bil, og
det ser ud til at virke.
Deres produkter kan købes på www.nanocover.dk
Hilsen Olau

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 23:05

> [...]
> båden
> i vandet vil der være en ½cm luft rundt om det nede i vandet

Det er da helt genialt ... wow, så slipper man for vandmodstand ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : sailor99

Dato : 07-05-06 17:00

> [...]
> forestiller mig noget med at polere hele skroget, når jeg lægger båden
> i vandet vil der være en ½cm luft rundt om det nede i vandet

Jeg har brugt Nanotol til skroget. Det smøres på efter at båden er renset
med en primer. Indtil videre ser det hele flot ud. - Vi får se, når sæsonen
er ovre.
Det var ret så dyrt, men hvis det holder, hvad producenten lover, er det jo
super.
Efter en del korrespondance med producenten har jeg fået "garanti". Er jeg
ikke tilfreds efter sæsonen, får jeg pengene igen!

Mvh
Georg

www.nanotol.de

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-05-06 08:32

Hej Henning,

Tak for dit muntre indlæg med de alvorlige undertoner.
Jeg tror ikke at det er muligt at få nogen med grundig erfaring
i dette emne. Det er ret nyt og der forskes meget i dets
anvendelse til forskellige formål.
Inden for overfladebehandling og rengøring tager man
selvfølgelig hurtigt den nye teknologi i anvendelse. Tænk om
vores tallerkner og glas efter en nano-behandling ikke behøves
at blive vasket op. Det kunne sikker glæde mange; men sikkert
ikke alle.
Der er mange andre hensyn som der skal tages.
F.eks. er det i de fleste lande forbudt at anvende det som
overflade produkt på flyruder, da man ikke ønsker en spredning i
luften af de meget små partikler.
Man skal altid opveje fordele og ulemper på længere sigt og ikke
bare nøjes med de hurtige løsninger.

Der er et par links til artikler om emnet her:

http://www.sciencesite.dtu.dk/nano/Referencer/Litteratur/litterat
ur.htm
http://www.uk.plbio.kvl.dk/staffpresent/personer/bir_mol/nano_gra
enseloes.pdf