Micrologic
Fra : Egon Stich

Dato : 06-05-06 18:15

Jeg har en Micrologic ML-150. gps.
Jeg ved, den har NMEA udgang.
Problemet er så, at jeg ikke ved, hvilke ben, der giver hvad.
Der er et stik med 6 ben på række.
Mon der skulle findes een eller anden, der kan oplyse mig?
Google kan tilsyneladende ikke hjælpe.

MVH
Egon

Fra : Falken

Dato : 06-05-06 19:20

Hej Egon

Følgende website giver dig svaret på NMEA på din ML-150 Micrologic

http://www.yeomanuk.co.uk/tech/yds070.doc

Mvh
Sten

Fra : Egon Stich

Dato : 08-05-06 08:18

"Falken" <StenFalkenberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej Egon

Følgende website giver dig svaret på NMEA på din ML-150 Micrologic

http://www.yeomanuk.co.uk/tech/yds070.doc

Mvh
Sten

Takker
Nu må der gøres nogle experimenter.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 09-05-06 20:52

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hej Egon
>
> Følgende website giver dig svaret på NMEA på din ML-150 Micrologic

Og det er så gjort nu
Den angivne side gav ikke hele svaret.
Og det tager tid, at forsøge sig frem med 15 ledninger--
Men det lykkedes..!!
Så nu kører kortet fint.

MVH
Egon

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 11-05-06 19:37

Hej Egon
Det er vel ikke så heldigt at du tog notater?
Du vil dele med andre?
Jeg vil gene have forbundet en tilsvarende navigator.
Hilsen
Gert

Fra : Egon Stich

Dato : 12-05-06 10:57

"Gert Jacobsen" <engvang@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er vel ikke så heldigt at du tog notater?
> Du vil dele med andre?
> Jeg vil gene have forbundet en tilsvarende navigator.

Jo, sandelig tog jeg da notater
De kommer her:

Micrologic ML-150 forbindelse til Com port.

Micrologic datakablet har 6 ledere.
Rød
Sort
Grøn
Gul
Grå
Hvid.

For det tilfælde, du ikke har det originale datakabel, følgende:
Stikket bag på Micro er buet i den ene ende, flad i den anden.
Går vi ud fra den buede ende, følgende:

1. hul = gul
2. hul= Grå
3. hul = Grøn
4. hul = Hvid.
5. hul = Sort = minus
6. hul = rød. = plus

Sort = strøm minus.
Rød = strøm plus.

Nu forbinder du med et datakabel til Com porten 9 pinds stik:

Mic. Grøn forbindes med datakabel gul = pind 5.i com stik
Mic. Gul forbindes med Datakabel Brun = pind 2. i com stik

herudover har jeg sat datekabel blå og lilla sammen
Ligesom orange og grøn.
Altså kortsluttet dem, men jeg mener ikke, det er nødvendigt.

Com porten har jeg sat til com 3.
4800 baud
resten defauld, men:
Protokol: xon - xof

Nu skulle bæstet "spille"

Jeg kører med de tyske kort og maptech samt C-map, og snart sikkert også med
det nye Levende søkort.

MVH
Egon