DLSK2 Hardware.
Fra : Ole Hansen

Dato : 04-05-06 23:11

Min kammerat og jeg har nu i et par år sejlet rundt.i vores jolle med
papirsøkort og en magellan 310.
Det virker ok.
Nu har jeg fået fat i en gammel bærbar IBM 233MHZ
og DLSK2.
Mit Spm.
For at få DLSK2 til at virke skal jeg bruge en GPS antenne til en COM port
(IBMen har ikke usb porte).
Hvad koster sådan en antenne og hvor køber man den?
Mvh.Ole

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 00:10

"Ole Hansen" <kirsten-olefjern@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> COM port (IBMen har ikke usb porte).
> Hvad koster sådan en antenne og hvor køber man den?

Prøv f.eks.:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=164&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=gps+hardware&True26130=&Trueval26130=98304&Equal33677=&Equal713=&Submit.x=18&Submit.y=2
Det var dog en utrolig lang URL ? ...
Hvis dette link ikke virker, så prøv f.eks. www.edb.priser.dk og søg
på GPS hardware, så får du en angivelse imellem 250 og 500 kr. Der er
også opgivet forhandlere.
Det er intet problem, at din PC ikke har USB-porte. DLSK kører fint
med GPS'en på den serielle port.
Jeg har mistet en bærbar pga. saltvand, så vær varsom med kombinatinen
jolle/PC ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : EA

Dato : 05-05-06 00:13

Hej Ole Hansen

Du kan ikke nøjes med en GPS antenne, for der er ikke nogen GPS modtager i
DLS2, eller i din PC.

http://www.magellangps.com/en/products/product.asp?PRODID=139

På linket finder du et kabel der passer til din Magellan 310. det forsyner
din GPS med strøm fra et batteri i båden og så er der kabel til overførsel
af data til PCén. Du skal dog selv sætte stik på, men der er en vejledning
med.

EA

Fra : HHH

Dato : 05-05-06 03:18

Nej, selvfølgelig er det en GPS modtager der skal bruges. Jeg købte en ved
T-Hansen for et par år siden, og den virker endnu !!!!

v.h.
HHH