Det levende søkort 2006
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 04-05-06 18:23

DLSK2006 lå i postkassen da jeg kom hjem. Spændende ...

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : Lars

Dato : 04-05-06 21:54

> DLSK2006 lå i postkassen da jeg kom hjem. Spændende ...

Jamen Bjarke, så SE dog at få det installeret og kom med en "anmeldelse"
her... vi VENTER! )

VH,
Lars

Fra : Torben Bach

Dato : 04-05-06 22:04

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> wrote in message
> DLSK2006 lå i postkassen da jeg kom hjem. Spændende ...
>
> --
> Bjarke M. Christensen
> Maxi Magic - Himmelblå
> http://www.MAXImalt.dk

Hvor er du heldig
Jeg har betalt - beløbet er trukket på min konto for længe siden, så jeg
håber også at se noget i postkassen snart.

Jeg går ud fra, at du har benyttet dig af "ombytning" - måske kunne du
fortælle nærmere med hensyn til indlevering af den gamle skive. Har du
afleveret - indsendt - eller hvordan?
Jeg har skrevet og forespurgt med hensyn til udgivelse af den nye version,
men fik ikke noget at vide om, hvordan jeg skulle forholde med min skive i
forb. med ombytningen - kun at den nye version skulle være klar til levering
lige efter påske.

Mvh
Torben

--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 04-05-06 22:28

Nej, jeg gad ikke bytteriet for at spare en 50'er. Jeg har ellers både
version 1 og 2 i skuffen men tænkte det ville være besværligt. Så jeg
bestilte mandag aften og havde den i postkassen onsdag. Således illustreret,
at det var nemmere.

Anmeldelse:

Ligner til forveksling 2'eren, dog:
* Virker bedre på højopløsningsskærm (ikke så relevant på den bærbare i
båden, men herhjemme på monster pc'en kan man jo se hele DK på en gang).

* Ganske rigtigt, så blive "panes" stående når man afslutter og starter den
igen

* Mht til USB gps port kan jeg ikke se der er ændret noget, men det kan være
det først kommer frem når man har en USB mus (det har jeg ikke)

* Info om skydeområder virker meget nemt.

* CD-kontrol står til 25 dage. Til gengæld ser det ud til at de har lukket
de kendte "tricks" til at komme uden om de gamle 8 dage. Jeg synes 25 er til
at leve med. CD'en er ikke umiddelbart til at lave en sikkerhedskopi af.

* Det ser ikke ud til at havnene er ordentligt opdateret. Fx er Mårup bygget
om men info er fra version 2 og forældede. Skuffende...

Bundlinien: Den skal man købe for at få de nye kort. Forbedringerne i
programmets funktionalitet kan ikke forsvare prisen. Men det er jo også fint
med nye kort.

Bjarke

PS: jeg har ikke tjekket om kortopdateringer er med. Det regner jeg med der
er styr på.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-06 22:48

selvfølgelig være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> [...]
> * Virker bedre på højopløsningsskærm (ikke så relevant på den
> bærbare i båden, men herhjemme på monster pc'en kan man jo se hele

SNIP

Bjarke, er der et (eller andet) sted en skriftlig detaljeret
dokumentation af forskellene imellem 2'eren og 3'eren? - så man kunne
danne sig et indtryk -* inden* man springer ud i den nye ... Jeg har
også 1 og 2 liggende...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 05-05-06 23:29

Der er en kort liste på sejlunionens hjemmeside.,

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 00:42

> Der er en kort liste på sejlunionens hjemmeside.,
>
> Bjarke

Ja, den har jeg set, men synes ikke den er særlig informativ ...
nærmest overfladisk ... jeg er ude efter lidt flere konkrete
informationer ...

Fra : Steffen Skov

Dato : 05-05-06 08:42

> [...]
> fint med nye kort.
>
> Bjarke
>
> PS: jeg har ikke tjekket om kortopdateringer er med. Det regner jeg med

Hejsa
Jeg fik min i går og det virker fint med GPS-musen!
Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."

Fra : Lars

Dato : 05-05-06 14:46

> Hejsa
> Jeg fik min i går og det virker fint med GPS-musen!
> Hilsen
> Steffen

Hej Steffen.
Vil du være rar at artsbestemme din "mus"?
Helst navn, grad og nummer.

Lars

Fra : Steffen Skov

Dato : 05-05-06 18:15

"Lars" <kedelig@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Steffen.
> Vil du være rar at artsbestemme din "mus"?
JOW
www.roadmap.dk
> Helst navn,
Musen
>grad
Sidste Styrmand
>og nummer.
UG-200

> Lars
Steffen
--
"Det menneske, der ikke ikke har været omgivet af vand til alle sider, har
ikke noget begreb om verden"

Fra : Egon Stich

Dato : 06-05-06 09:02

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:445b8820$0$875> JOW
> www.roadmap.dk
> Musen
> Sidste Styrmand
> UG-200

> Steffen

Hej.
Sådan et "bæst" har jeg også.
Men pokker tage mig, om den vil fungere pålideligt.
Den kan faktisk kun køre efter kl. 19--
Og så indtil morgen.
Det påstås, at det er fordi driveren ikke er den rigtige. For gammel?

Kunne man, "lokke - lokke"--
få dig til at vedhæfte filerne i en mail til mig?
De er jo ikke så gevaldige endda.

Hvilket styresystem bruger du?

MVH
Egon

Fra : Steffen Skov

Dato : 06-05-06 17:59

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kunne man, "lokke - lokke"--
> få dig til at vedhæfte filerne i en mail til mig?

Det var lige godt sa....
Der fulgte godt nok en mini-cd med drivere til win98 og win2000 men ikke til
XP. Driverne til2K kan vist også bruges til XP, men jeg aldrig haft brug for
dem. Dog er der et lille program, hvor man kan sætte com-porten.
I dag var jeg med DSB fra Århus til Korsør retur, fordi jeg næste skoleår
skal på sejlende lejrskole med en 10.kl., så vi var lige et par elever og
undertegnede på planlægningstur. Jeg ville jo teste det nye søkort, så jeg
havde taget hele svineriet med. Det var først i Skanderborg, jeg havde fået
monteret dyret. Jeg brugte Danmarkskortet i 1:200.000. Efter 5 min. søgen
havde musen (COM4) fundet vores position. Vi var på sporet og den passede
imponerende præcist hele vejen til Nyborg. Selv når jeg skiftede til søkort
Vejle Fjord, Lillebælt N-del og Storebælt passede den præcis. Så jeg fatter
ikke dit problem. I de 2 sæssoner jeg har sejlet med den har den bare virket
upåklageligt og jeg har den endda liggende under dækket der er sandwich med
balsatræ.
Jeg laver lige en zip-fil og sender til dig.
Hilsen
Steffen