Update: Tærings problem i 3 år gammel fol~
Fra : Ole P.

Dato : 26-04-06 07:01

Dette er en solstrålehistorie...

Der er nu kommet et udførligt svar og tilbud fra Flex-O-Fold Propellers
vedrørende den tæring som blev gennemdiskuteret her ca. 10/4.

Svaret går i resumé ud på at der u/b. leveres 2 nye propelblade, samt navet
isoleres elektrisk.
Alternativt tilbyder man fra Flex-O-Fold's side at tilbagekøbe propellen,
selv om jeg fejlagtigt havde oplyst at propellen kun var 2 år gammel, men
den faktisk var 3 år... .
Jeg har valgt at få den renoveret / isoleret, for båden sejler rigtig godt
med den propel.

Jeg har også valgt at vedlægge svaret fra Flex.O-Fold her i sin helhed, da
jeg
synes at det er usædvanligt positivt i forhold til hvad man ofte hører når
der reklameres over udstyr.

-------------------
Mail fra Jack Skrydstrup, Flex-O-Fold Propellers:

"Ole Pagh
Du kan med god ret hævde at der er tale om støbefejl i det ene blad og det
kan vi dårligt modbevise. På grund af bevisets stilling, vil vi levere et
nyt bladsæt uden beregning, men gør dig opmærksom på at fejlen skyldes
elektrolyse og ikke en støbefejl. Ved en grundig granskning af det andet
blad og navet kan du genfinde det samme korrosionsmønster.

Du skal se godt efter, men det er der.

Der er ganske vist stor forskel på angrebet i de to blade, men jeg opfatter
det på samme måde som en overfølsomhedsreaktion hos et menneske. Du kan godt
have eksem på den ene hånd, men ikke på den anden. På samme måde vil
korrosionsmodstanden i et blad være lidt anderledes end i et andet. Det er
elektrolyse alligevel.

Vi vil også etablere elektrisk isolation mellem inder- og ydernav og det vil
tage et par dage endnu.

Du nævner ovenfor at propellen er 2 år gammel, men den er leveret i Januar
2003 og er således på vej ind i den 4. sæson. Støbefejl kan normalt ses
allerede under fremstillingen, og opdager vi en fejl, bliver emnet sorteret
fra med det samme.

Under alle omstændigheder afsløres støbefejl meget hurtigt efter at
propellen har været i søen, og det undrer os derfor at vi først hører om det
nu.

Det er vores politik at løse ethvert kvalitetsproblem som måtte opstå, selv
efter at garantiperioden er udløbet. Tvivl skal altid komme kunden tilgode,
og i din situation vil vi tilbyde at købe propellen tilbage og således give
dig frihed til at vælge et andet propelfabrikat, og måske få søsat lidt før.

Jeg hører gerne fra dig vedrørende dette.

Med venlig hilsen

Jack Skrydstrup

Flexofold Propellers
Tel.: +45 7555 4346
Fax.: +45 7555 4366

Hilsen Ole
(Fjern x'erne i mailadr.)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 26-04-06 07:19

Hej Ole,

Tillykke!

Det var en god afslutning, som også Flex-o-fold har lært af.

Mvh/Harding

Fra : Peter

Dato : 26-04-06 22:38

"Harding E. Larsen (slet 0995O)" skrev i en meddelelse >
Hej Ole,

> Tillykke!
>
> Det var en god afslutning, som også Flex-o-fold har lært af.

Bestemt. - Havde de nogen holdning til zink på propellen?

Mvh / Peter