Skillerelæ
Fra : Lars F.

Dato : 24-04-06 14:48

Hej NG
Jeg har erhvervet et Tyco skillerelæ af typen V23132-A2001-B100
(http://relays.tycoelectronics.com/datasheets/132.pdf)
Og kan se på dokumentationen i linket og på selve relæhuset at det kan
håndtere 150 amp.
Mit spørgsmål er så, er det den totale belastning ind over relæet, altså
startkreds og forbrugskreds lagt sammen eller hvordan skal det forstås?
På forhånd tak
/Lars F.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 24-04-06 21:19

> [...]
> Mit spørgsmål er så, er det den totale belastning ind over relæet, altså
> startkreds og forbrugskreds lagt sammen eller hvordan skal det forstås?

Det er den maximale effekt alt inklusiv, du må trække/sende igennem relæ'et.
Det er næppe nok til start-strøm.

Mvh
Leon

Fra : Lars F.

Dato : 25-04-06 07:41

Hej igen
Startstrøm??? nu er jeg ikke helt med, hvad har startstrøm med det at gøre?
Som dokumentationen i linket beskriver drejer det sig om et
ladeseperationsrelæ og startstrømmen passerer ikke igennem dette, men går
direkte på sine "egne" kabler som vanligt.
Når motoren kører og generatoren begynder at give strøm rejser den D+ og
åbner via sklillerelæet for ladning på forbrugskredsen og separerer denne
igen når motoren standses...
Ok?
/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-06 09:12

Mon ikke det er fordi du bruger ordet startkreds
/Olau