Søsætning af 22" i Køge
Fra : Rune Larsen

Dato : 22-04-06 22:39

Nogen der kender en billig kranmand nær Køge?

Min båd har ligget til salg hos Køge Boat Center, men de kan ikke sælge
den, så nu vil jeg sejle den hjem. Den står på land hos dem i Køge, og
havnekranen kan ikke komme til, så den skal løftes op af en kranbil.
De siger, at det kun er havnekranen der må køre de 50m og søsætte, så
båden skal løftes op af en kranbil, sættes ned og løftes ned i vandet af
havnekranen. Det er jo dybt tåbeligt, besværligt og dyrt. Havnekranen
skal have 700 kr alene. Hvad kan man gøre?

Mvh Rune

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-04-06 22:52

Det lyder da helt tosset for så lille en båd. Hvad vejer den ?

Man kunne jo sætte den i vandet efter havne fogeden var gået hjem. - men det
ville jo være at snyde ...

Bjarke

Fra : Rune Larsen

Dato : 22-04-06 23:26

Bjarke Christensen wrote:
> Det lyder da helt tosset for så lille en båd. Hvad vejer den ?

Ja, ikke?! Det er en Junker 22, og den vejer 1400kg

> Man kunne jo sætte den i vandet efter havne fogeden var gået hjem. - men det
> ville jo være at snyde ...

Hvis jeg kan få kranbilens chaufør til det, har jeg ikke et problem med
at snyde fra sådan en dum regel - når nu havnekranen ikke er i stand til
at hente båden hvor den står. Ellers har jeg hørt at man kan søsætte med
kranbil i industrihavnen et par km derfra. Men det kræver at man først
laver en aftale herom.

Hvis der er nogen fra området, der har erfaringer med søsætning eller en
kranmand, må I meget gerne skrive.

Mvh Rune

Fra : Egon Stich

Dato : 23-04-06 08:53

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> laver en aftale herom.
>
> Hvis der er nogen fra området, der har erfaringer med søsætning eller en

Hej.
Det var da et "vanD-vittigt" problem--
Find du dig en vognmand, og sæt roligt båden i vandet henne ved mastekranen.
Der bor en i Lellinge, ham plejer vi at bruge i klubben.
Slå ham op på nettet.
Han er meget rutineret og billig.

MVH
Egon

Fra : Rune Larsen

Dato : 23-04-06 15:20

Egon Stich wrote:
> [...]
> Find du dig en vognmand, og sæt roligt båden i vandet henne ved mastekranen.
> Der bor en i Lellinge, ham plejer vi at bruge i klubben.

1000 tak for tippet! Det vil jeg gøre. Der er også en anden, som skal
have sin båd i, så måske vi kan lave en aftale sammen.

Mvh Rune

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-06 23:13

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev

> Man kunne jo sætte den i vandet efter havne fogeden var gået hjem. - men
> det ville jo være at snyde ...

Er du virkelig så naiv, at du tror, at en bådkran vil risikere at ødelægge
sin forretning i en stor havn, ved at omgå reglerne, blot for at en
engangskunde kan spare nogle hundrede kroner...

Helt ærligt Bjarke.....

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 15:59

.. Den står på land hos dem i Køge, og
> havnekranen kan ikke komme til, så den skal løftes op af en kranbil.

Hvordan er den så kommet derop ???

Mvh
Morten

Fra : Egon Stich

Dato : 23-04-06 16:49

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> . Den står på land hos dem i Køge, og
>
> Hvordan er den så kommet derop ???
>
> Mvh
> Morten

Det er fordi, man i Køge har en Travelift.
Den er jo bred, og kan ikke sætte bådene så tæt.
Og har man så fyldt mellemrummene ud - tjah--
Forøvrigt forstår jeg slet ikke mægleren, men der er vist også kommet en ny
ejer.
Ellers plejede op og nedtagning til udstillingspladsen at være gratis.-

MVH
Egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-06 23:15

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev

>. Den står på land hos dem i Køge, og
>
> Hvordan er den så kommet derop ???

Køge Boat Center er een af de største brugtbådsmæglere på sjælland, så kunne
man forestille sig, at sælger er kommet med båden i en anden kranbil ??

Claus