Kan det betale sig at købe bådudstyr onlin~
Fra : CAH

Dato : 21-04-06 10:56

Er der nogen der har erfaring med at købe bådudstyr online fra
udlandet? Kan det betale sig, og hvem skulle man evt. købe fra?

Tak for forslag
Cah

Fra : Hanne og Hans

Dato : 21-04-06 11:11

Jeg købte en hel del i England dengang pundet var lavt.
bla. sejl og ankerspil. Det var der ingen problemer med.
I dag ville jeg se i Sverige.
Hans.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-04-06 12:14

"CAH" <madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Er der nogen der har erfaring med at købe bådudstyr online fra
udlandet? Kan det betale sig, og hvem skulle man evt. købe fra?

Ja, det må man sige, nok afhængig af hvad du skal bruge, jeg bestilte denne
plotter i England, den lokale pris var 8995,- inc. kort. prisen jeg gav var
5370,- inc. kort, porto og leveret til døren!

http://www.aspidshop.com/export/store/product_info.php?cPath=3_7_18&products_id=281

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Flemming

Dato : 21-04-06 19:00

Mig bekendt ligger Aspidshop i Portugal!
/Flemming

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-04-06 19:39

"Flemming" <fnifjern@os.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt ligger Aspidshop i Portugal!
> /Flemming

Ja, det er rigtigt, verden er lille, men hvad gør det, bare besparelsen er
stor

God weekend!

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 20:19

> [...]
> denne plotter i England, den lokale pris var 8995,- inc. kort. prisen jeg
> gav var 5370,- inc. kort, porto og leveret til døren!

samme plotter Garmin 172C til 371£
http://www.seamarknunn.com/catalog/items/item3310.htm

men hvad med kort, skal vi købe dem til overpris i DK??

Fra : Flemming

Dato : 21-04-06 20:34

Dem kan du købe her:
http://www.aspidshop.com/export/store/product_info.php?cPath=3_6_23_26&products_id=83
/Flemming

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-04-06 20:37

Nej kortene er en "atlantic" version, som man på web'en låser op til
Danmark. - så dem kan man også sagtens købe billigt i udlandet (bare man
holder sig til Europa) .... Jeg har købte mine i en web-shop i Østrig.

her:
http://www.dream-shop.at/shop_BlueChart%20CD%20Atlantik%20(Europa)_230.html

for ca 1900 kr.

Bjarke

Fra : ThomasB

Dato : 21-04-06 23:07

> samme plotter Garmin 172C til 371£
> http://www.seamarknunn.com/catalog/items/item3310.htm

Så var den anden da billigere.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-04-06 08:11

"Michael Frøkjær" <michael(AA)image.dk> skrev i en meddelelse

> men hvad med kort, skal vi købe dem til overpris i DK??
Hej

Nej da, jeg bestilte dette kort sammen med plotteren:

1 x Garmin MEU458S Göteborg and Århus (P/N MEU458S ) = 115.99 Euro

(bemærk prisen)

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-04-06 09:17

Det var godt nok billigt. Hvor var det ?

Bemærk dog at kortet dækker mindre end de vi andre har omtalt (og som man
kan se i bådshop'en)

458 (small) dækker:
http://www.garmin.com/cartography/bluechart/card.jsp?sku=ATL-EU458-8&cd=Atlantic

Det der normalt sælges for Danmark hedder "regular" 021:
http://www.garmin.com/cartography/bluechart/card.jsp?sku=ATL-EU021-8&cd=Atlantic

Men det er jo individuelt om det er noget man kommer til at mangle.

Bjarke

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-04-06 14:00

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.garmin.com/cartography/bluechart/card.jsp?sku=ATL-EU458-8&cd=Atlantic
>
> Det der normalt sælges for Danmark hedder "regular" 021:

Det noget større kort du linker til koster så 1250,- kr

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-04-06 14:05

> [...]
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse

> Bemærk dog at kortet dækker mindre end de vi andre har omtalt (og som man

Hej

Link til Garmin kort med hele Danmark:

http://www.aspidshop.com/export/store/product_info.php?cPath=3_6_23_36_39_41_45&products_id=186

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-04-06 14:24

Det er godt nok billigt. Hvis det fortsætter på den måde er det lige før det
kommer til at koste det samme som end en update, der *kun* kan købes direkte
fra Garmin (til 125 USD).

Fra : Ole P.

Dato : 22-04-06 18:44

Jeg har handlet lidt med 'Seamarknunn'
http://www.seamarknunn.com/catalog/index.htm
i UK (en NASA AIS Engine), og det fungerede næsten problemfrit.
Der var lidt knas med portoen som er højere til DK end UK, med det klarede
vi pr. mail hvor jeg bare gav dem lov til at hæve differencen yderligere på
Visa/Dankortet.
Varen kom efter få dage.

--
Hilsen Ole
(Fjern x'erne i mailadr.)

Fra : CAH

Dato : 21-04-06 13:35

den lokale pris var 8995,- inc. kort. prisen jeg gav var
> 5370,- inc. kort, porto og leveret til døren!

Tak for tipsne

Det var ellers lidt af en besparelse, der har været en del i
fjernsynet om maling billigt til gør det selv folket. Er det noget
som man bør købe over Internettet?

Mv

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-04-06 13:48

> [...]

Det var ellers lidt af en besparelse, der har været en del i
fjernsynet om maling billigt til gør det selv folket. Er det noget

Ja selvfølgelig, hvis man har styr på hvad man skal bruge og ved hvad prisen
er lokalt!

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 14:17

Som i alle andre nethandler er der osse ganske mange penge at hente ved
at nethandle i udenlandske butikker, men man bør holde sig til EU-lande
for at undgå evt. toldproblemer.

Og som i alle andre nethandler gælder det om at være på vagt når det
dyrebare dan-/visa-/master-kort bruges.
Du kan havne på en side som ser tilforladelig ud, og hvor de måske ikke
direkte tapper dit kort, men hvor der er mængder af bøvl, sene
leveringer og fejl, som du så skal bruge tid, penge og energi på
efterfølgende.

Har du set et firma anbefalet, eller er det åbenlyst at der er OK (eks.
kendt navn: - hos Watski i Stockholm har jeg bl.a. fundet et instrument
40% billigere end herhjemme) ja så er det bare at surfe og handle.

Sverige, Tyskland, Frankrig og England er gode og som regel lette at
kommunikere med, og om ikke andet har de lavere moms-satser end herhjemme.
Vi har også et dansk firma www.netbaad.com som ofte har billige tilbud.

Mvh
Søren Hedemand
Marie af Næstved

- har efterhånden handlet en 40-50 gange på nettet uden problemer.

Fra : CAH

Dato : 21-04-06 15:51

> Sverige, Tyskland, Frankrig og England er gode og som regel lette at
> kommunikere med, og om ikke andet har de lavere moms-satser end herhjemme.

Det lyder fint, tak for tippet. Jeg kender en del der har handlet
hårde hvidevare hos Freedgaard i tyskland, er der nogen der kender en
tysk maritim forhandler med et stort udvalg som kan levere i DK?

Mv

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 22-04-06 18:55

>Er der nogen der har erfaring med at købe bådudstyr online fra
>udlandet? Kan det betale sig, og hvem skulle man evt. købe fra?

Jeg ville da lige tilslutte mig... Jeg har med stor succes købt næsten alle
former for elektronik i udlandet over nettet. Jeg har aldrig mistet penge
ved at handle i en webshop.

Det har jeg derimod på Ebay... Der skal man passe gevaldigt på. Men det er
også der jeg har gjort mine bedste handler ala komplet fabriksny Seastar
hyd. styring (topmodel med tilt), Ebay 5500,- inkl fragt, pris for pumpe
alene i DK 8000,-

Det kan godt betale sig at kikke godt efter og overvåge priserne lidt. Det
er jo sjovt hvis man lige kan fange en kampagne på feks Navman i UK som jeg
gjorde.

.... Er der nogen der har erfaring med at købe sejl udlands ?

Mvh
Leon

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-04-06 19:09

Ja, jeg har købt min rullegenua hos Boding i Sverige. De får dem syet i
polen. 25% besparelse. Sejlet er i god kvalitet.

Bjarke

snip