bådudstyr i Aldi næste onsdag..
Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-04-06 12:48

Til de prisbeviste, fattige sejlere.
Der er bådudstyr, redningsflåde og andre ting på tilbud næste onsdag i Aldi.

http://www.aldi.dk/OFFER_DK/index.htm

Bl.a. rednngsflåde med tre års garanti.

Claus

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 12-04-06 18:14

> Til de prisbeviste, fattige sejlere.
> Der er bådudstyr, redningsflåde og andre ting på tilbud næste onsdag i
> Aldi.
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK/index.htm

Er sku da en ok pris på 12mm reb (30m).... nye fortøjninger for under en
hund jeg tror man skal være tidlig ude...

Mvh
Leon

Fra : Lars Holst

Dato : 12-04-06 21:39

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> said in news:443d3560$0$2108
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er sku da en ok pris på 12mm reb (30m).... nye fortøjninger for under en
> hund jeg tror man skal være tidlig ude...
>
> Mvh
> Leon

Tja...........men Aldi.
Hvad nu hvis det er skyggetov med 1/10 brudstyrke af rigtig fortøjning?
Hvad nu hvis redningsflåden har limet bunden på med lim som ikke er
slatvandsbestandig.......kun testet i klorvand?
Jeg ville aldrig selv købe sikkerhedsudstyr og udstyr man skal kunne stole
på til båden i Aldi.

--
Lars Holst

Fra : Ivar

Dato : 12-04-06 22:18

Lars Holst skrev:

> Jeg ville aldrig selv købe sikkerhedsudstyr og udstyr man skal kunne stole
> på til båden i Aldi.

Det er selvfølgelig din egen sag. Men prøv at spekulere over hvem
der har mest i klemme ved at sælge dårligt sikkerhedsudstyr, Aldi
eller den lille butik ved havnen? Hvem tror du aviserne vil
ofre de store overskrifter på?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 12-04-06 22:24

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> eller den lille butik ved havnen? Hvem tror du aviserne vil
> ofre de store overskrifter på?

Ja du vil sikkert kunne få 15 minutters berømmelse hvis sikkerhedsudstyret
fejler.. hvis det er det man vil.

mvh
Jonas

Fra : Ivar

Dato : 12-04-06 22:36

Jonas Lüttichau skrev:

> Ja du vil sikkert kunne få 15 minutters berømmelse hvis sikkerhedsudstyret
> fejler.. hvis det er det man vil.

Jeg tror ikke, du har forstået pointen.

Ivar Magnusson

Fra : Lars Holst

Dato : 12-04-06 22:46

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> said in

> Jeg tror ikke, du har forstået pointen.
>

> Ivar Magnusson

Jeg tror faktisk godt han forstod det.
Jeg forstod i hvert fald hans kommentar til det.

--
Lars Holst

Fra : Ivar

Dato : 12-04-06 23:03

Lars Holst skrev:

> Jeg tror faktisk godt han forstod det.
> Jeg forstod i hvert fald hans kommentar til det.

Ja, han gav udtryk for, at forskellen mellem at handle i
sikkerhedsudstyr hos Aldi og hos den lille butik ved havnen, er
at man bliver kendt når ulykken sker, men det var ikke pointen
i mit indlæg. Jonas' indlæg var et udtryk for hans fordomme,
og ikke en risikovurdering.

Ivar Magnusson

Fra : Lars Holst

Dato : 12-04-06 23:28

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> said in news:mn.68037d64ef49231e.31159
@nozpamwebspeed.dk:

> [...]
> at man bliver kendt når ulykken sker, men det var ikke pointen
> i mit indlæg. Jonas' indlæg var et udtryk for hans fordomme,

Hvis først redningsflåden giver op, så er der ikke så mange til at brokke
sig over det skete.
Og skulle man være i stand til at svømme i land så kan Aldi jo være
ligeglade og henholde sig til produktansvarsloven (eller hvad den nu hedder
den lov).

Og hvis nu (jeg aner det ikke) redningsflåden er produceret i Ming Chu
provinsen eller i Iran, hvor meget tror du så den danske produktansvarslov
har af betydning?

--
Lars Holst

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 12-04-06 23:40

> Og hvis nu (jeg aner det ikke) redningsflåden er produceret i Ming Chu
> provinsen eller i Iran, hvor meget tror du så den danske produktansvarslov
> har af betydning?

Meget, butikken hvor du har købt varen som står med håret i postkassen
først.
De skal så få pengene ud af deres grosist, som så skal have penge af
producenten.
Men produktansvar er faktisk først gældende når produktet laver en skade
eller følgeskade.
Hvis feks et produkt ikke virker, så er det en simpel reklamationssag.
Men grænsen er hår-fin

Mvh
Leon

Fra : Egon Stich

Dato : 13-04-06 10:55

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller følgeskade.
> Hvis feks et produkt ikke virker, så er det en simpel reklamationssag.

Der er, så vidt jeg da ved, kommet nye "forbrugervenlige" regler, således at
forbrugeren skal henvende sig direkte til producenten.
Hvis han kan finde ham
Der var en del i medierne om dette, for ikke så længe siden?

MVH
Egon

Fra : Torben Bach

Dato : 13-04-06 06:28

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> Og hvis nu (jeg aner det ikke) redningsflåden er produceret i Ming Chu
> provinsen eller i Iran, hvor meget tror du så den danske produktansvarslov

Iflg. annoncen så er feks. redningsflåden "Fremstillet i overensstemmelse
med DM2/12/1977"
Det er ikke en betegnelse, der siger mig noget, men umiddelbart må man jo
mene, at det borger for en eller anden form for kvalitetsbetegnelse i
sikkerhedsmæssig forstand?

Torben

--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-06 12:47

"Torben Bach" <tsbach*fjern*@nyka.dk> skrev

> [...]
> Det er ikke en betegnelse, der siger mig noget, men umiddelbart må man jo
> mene, at det borger for en eller anden form for kvalitetsbetegnelse i

Nemlig..

Det er præcis de samme krav og foreskrifter udstyret bliver godkendt efter,
uanset hav varen koster og hvem der producerer den.

Samme godkendelse......

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-06 12:45

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev

> Og skulle man være i stand til at svømme i land så kan Aldi jo være
> ligeglade og henholde sig til produktansvarsloven (eller hvad den nu
> hedder
> den lov).

Jamen, det gælder da ikke kun for Aldi, det kan andre sælgere da også gøre.
Det er den samme lov, som der gælder for dem alle sammen.

> Og hvis nu (jeg aner det ikke) redningsflåden er produceret i Ming Chu
> provinsen eller i Iran, hvor meget tror du så den danske produktansvarslov
> har af betydning?

Danske love er ens uanset hvem, der har solgt eller producet varen.

Claus

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 13-04-06 09:27

> [...]
> sikkerhedsudstyr hos Aldi og hos den lille butik ved havnen, er
> at man bliver kendt når ulykken sker, men det var ikke pointen

Hej Ivar,

Jeg undrede mig over din indstilling til sikkerhedsudstyret, hvis det først
fejler så vil aviserne muligvis skrive om det, men det du skal koncentrere
dig om er ikke hvordan du står som forbruger eller offer men sørge for at
det du køber er noget ordentligt grej der vil stå distancen. Det er ikke en
foodprocesser du kan gå ned og få byttet i aldi hvis den ikke virker.

> Jonas' indlæg var et udtryk for hans fordomme,
> og ikke en risikovurdering.

Jeg undskylder for min brug af sarkasme i et skrevent medie :)

mvh
Jonas

Fra : Ivar

Dato : 13-04-06 11:59

Jonas Lüttichau skrev:

> [...]
> dig om er ikke hvordan du står som forbruger eller offer men sørge for at det
> du køber er noget ordentligt grej der vil stå distancen.

Ovenstående er blot udtryk for din fordom om, at det er mere usikkert
at købe noget i Aldi end andre steder.
Prøv at komme med et sagligt argument for hvorfor et produkt
skulle have en ringere sikkerhed ved at det er solgt i Aldi.
Hvis vi skal diskutere det, skal det være ud fra facts, ikke fordomme.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Per Nordahl

Dato : 13-04-06 12:07

> [...]
> skulle have en ringere sikkerhed ved at det er solgt i Aldi.
> Hvis vi skal diskutere det, skal det være ud fra facts, ikke fordomme.

Nogle af mine ord, i andet indlæg
Her selv investeret i havnelodsen ti 139: kr. (netto) ikke for det var
nødvendigt, men båd pusheren = 399:

Mvh. "Thulfen"

Fra : Ivar

Dato : 13-04-06 12:25

Per Nordahl skrev:

> Her selv investeret i havnelodsen ti 139: kr. (netto) ikke for det var
> nødvendigt, men båd pusheren = 399:

Nu kan man diskutere om Havnelodsen er et sikkerhedsudstyr og Netto
er ikke Aldi. Men skal man følge fordommene, er din bog ringere
end hvis den var købt i en maritim butik. Hvis man forsøger at
være realistisk, kommer man til et andet resultat.

Ivar Magnusson

Fra : Per Nordahl

Dato : 13-04-06 12:39

> [...]
> end hvis den var købt i en maritim butik. Hvis man forsøger at
> være realistisk, kommer man til et andet resultat.

Netop ingen fordomme (bare ikke netto-posen .
Har altid selv brugt Havnelodsen, og af til et enkelt søkort
Men sådan er der jo så meget.

Men undskyld det var nok fordi jeg skrev andet indlæg, det gik lidt hurtigt.
PS: jeg er fuldt ud tilfreds med den nye Havnelods, den ligner de gl..
Mvh. "Thulfen"

Fra : Calle.

Dato : 13-04-06 12:29

Ivar wrote:

> [...]
> skulle have en ringere sikkerhed ved at det er solgt i Aldi.
> Hvis vi skal diskutere det, skal det være ud fra facts, ikke fordomme.

ja, hvorfor skulle aldi være ringere en den lokale puscher

--
*** Calle ***

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-06 12:42

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev

> Tja...........men Aldi.
> Hvad nu hvis det er skyggetov med 1/10 brudstyrke af rigtig fortøjning?

Det er det heller ikke, Aldi sælger ikke noget, uden at de har sat sig ind
i, hvad de sælger. Jeg handler hver uge i Aldi og har stort set købt alt
deres værktøj, maskiner og edb-udstyr, og har endnu aldrig oplevet
problemer med noget af det.

Husk, at der er en måneds *ubetinget* returret på alle onsdag tilbud og tre
års *garanti* på de fleste.

> Hvad nu hvis redningsflåden har limet bunden på med lim som ikke er
> slatvandsbestandig.......kun testet i klorvand?

Er det dit alvor, at der er firmaer som producerer redningsudstyr, som vil
udsætte sig for den slags?

Husk, at alt den slags udstyr ikke bare skal have udfærdiget en
konformmitetserklæring, de skal også igennem test.

> Jeg ville aldrig selv købe sikkerhedsudstyr og udstyr man skal kunne stole
> på til båden i Aldi.

Udstyret bliver hverken værre eller bedre af at blive solgt i Aldi

Producenterne er jo fuldstændig uafhængige af Aldi, som jo bare er et
verdensomspændende handelsfirma.

Claus

Fra : Lars Holst

Dato : 14-04-06 13:34

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> said in

> [...]
> set købt alt deres værktøj, maskiner og edb-udstyr, og har endnu
> aldrig oplevet problemer med noget af det.

Du har været heldig tror jeg.
Min oplevelse med skruemaskiner, polérmaskiner og flere andre "langvarige
forbrugsgoder" som jeg købte i Aldi brød alle sammen efter kort tids
brug. Ofte var der så ingen problemer med at få pengene retur skal så
siges. Men var det en redningsflåde, så var det jo netop ikke sikkert jeg
var der mere til at reklamere over det.

> [...]
>
> Husk, at alt den slags udstyr ikke bare skal have udfærdiget en
> konformmitetserklæring, de skal også igennem test.

Tja, ligepræcis det med den ikke-saltvandsfaste lim er et eksempel taget
fra virkeligheden. Det skete engang for Viking flåder (som godt nok er
Danske og som folk ofte har tillid til) tilbage i starten af 80'erne. En
af mine venner fra navigationsskolen oplevede et forlis i Nordatlanten i
en 399'er (tror jeg det var). Hun og andre besætningsmedlemmer måtte i
flåden og efter nogen tid i flåden faldt bunden af. De måtte kravle op på
taget af flåden og lade som om at det var bunden. Det mest uheldige var
at den tid de var i flåden havde hun sin menses og de havde, uden at
overveje det nærmere smidt de brugte bind ud i "Æ Haw". Hvilke dyr i
havet er det lige der går efter blod? Disse dyr var i nærheden da
redningsaktionen blev udført. En ganske traumatiserende oplevelse for
hende.

Senere undersøgelser viste at den nyudviklede lim nok var vandfast men
ikke saltfast. Dengang havde Viking kun test af flåder i indendørs
bassiner. Samme sted som man kom på redningskursus i Esbjerg i gamle
dage.

> Udstyret bliver hverken værre eller bedre af at blive solgt i Aldi

Det tror jeg så at der er en chance for. Men hver mand bestemmer jo sit.
Jeg vil bare hellere ofre det mere og føle mig mere tryg.

> Producenterne er jo fuldstændig uafhængige af Aldi, som jo bare er et
> verdensomspændende handelsfirma.
>
> Claus

Ja producenterne er uafhængige. Men Aldi's politik er lavprisvarer på
udbud med en meget rationel lagerstyring og minimerede
serviceomkostninger. Lavprisvarer, rationel lagerstyring og stort set
manglende service borger ikke for høj kvalitet.

Så de køber næppe de produkter inden for hver varegruppe som
repræsenterer det ypperste i kvalitet og nærved de højeste priser.
Pris og kvalitet hænger som oftest sammen selvom man kunne ønske at det
ikke forholdt sig således.

Jeg har i hvert fald aldrig set hverken DeWalt maskiner, Alpha værktøj,
Rolex ure, Mark Levinson stereoanlæg, Mont Blanc fyldepenne, Hasselblad
fotogear, Loyd fodtøj eller andre varer i de klasser i hverken Aldi,
Netto, Fakta eller andre discount varehuse.

(Det var bare eksempler grebet ud af luften for at illustrere
højkvalitetsprodukter. Det er ikke oplæg til diskussion om hvad der er
bedst for det er der ganske sikkert delte meninger om.)

Venligst
--
Lars Holst

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-04-06 10:01

> [...]

> Danske og som folk ofte har tillid til) tilbage i starten af 80'erne. En
> af mine venner fra navigationsskolen oplevede et forlis i Nordatlanten i

Hvis man bevidst sælger defekt redningsudstyr, så mener jeg, at det kan
tangere forsøg på mandrab..

Iøvrigt var det også samme firma, som stædigt nægtede at tale med pressen,
da man godt vidste, at man havde et problem med flåder, som ingen normale
mennesker kunne vende, når de vendte forkert. Ikke særligt flaterende for
viking.

> Det tror jeg så at der er en chance for. Men hver mand bestemmer jo sit.
> Jeg vil bare hellere ofre det mere og føle mig mere tryg.

Hvad nu, hvis Aldi har købt 30-40 flåder fra en grossist eller
bådudstyrsforretning, som er gået konkurs?

Producenten LALIZAS, sælger sine redningsflåder i 71 lande, så ind i mellem
er der vel auktioner og konkurssalg. Aldi er verdens største
supermarkedskæde, og har naturligvis indkøbere alle vegne.

Prøv i øvrigt at se deres hjemmside, de har et enormt udvalg i
redningsveste. Iøvrigt er omtalte redningsflåde produceret i italien af
Arimar.

Claus

--
Smart værkstedsvogn sælges.
Perfekt til skur, havn eller båd.

Fra : Ivar Holm

Dato : 13-04-06 16:45

Aldi tilbyder her en billig flåde. På nedenstående link kan man læse nærmere
om den:

http://www.lalizas.gr/products.asp?S0=1&S1=3&S2=13&S3=42&pid=348#itbl_348

En overfladisk læsning afslører, at materialet er PVC. Man viser et græsk
godkendelsescertifikat. Dette ligner nærmest en typegodkendelse. Man kan
ikke se hvilke tester flåden har gennemgået. Det er lidt underligt, for
hjemmesiden viser, at andre af deres produkter refererer til SOLAS, IMO og
internationale klassifikationsselskaber.

Søfartsstyrelsen har haft nedlagt forbud mod deres redningsveste. Læs:

http://www.sofartsstyrelsen.dk/sw1746.asp

Dette er dog ophævet efter tilpasning af produktet. Endelig har Lalizas
ingen serviceværksteder i Danmark.

Men læs selv på deres hjemmeside.

Ivar Holm

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 13-04-06 20:04

Jeg indrømmer gerne jeg køber meget udstyr alt for dyrt i bådshoppen. Bare
for at føle, at jeg har gjort hvad jeg kunne.

Men jeg bliver gentagne gange skuffet. Sidste år sprang flere af mine
spændebånd fordi de var i dårlig kvalitet. I shoppen påstod de, at det var
de bedste de kunne skaffe, men jeg købte nogle meget bedre i en shop ved
siden af (som handler hos de samme grossister som første shop)

Og jeg ville hade at købe sikkerhedsudstyr i Aldi; specielt en
redningsflåde. Det strider bare imod alle mine erfaringer med Aldi.

MEN hvis man nærlæser deres godkendelsescertifikater fra de græske
myndigheder, så afslører det sig, at Lalizas ikke selv producerer, men får
dem produceres af Arimar og kun sætter deres eget navn på. Og Arimar har vi
jo tillid til når vi køber dem fx i Egå havn eller i shoppen ude i Lynetten?

Det bekymrende spørgsmål er jo så: Er det Aldi der undtagelsesvis sælger
noget godt eller er det vores dejlige bådshops der giver os en falsk
tryghed, når de sælger os noget skidt ?

Beklager hvis jeg drypper malurt i bægret....

Bjarke

Fra : Lars Holst

Dato : 13-04-06 23:31

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> said in

> [...]
> falsk tryghed, når de sælger os noget skidt ?
>
> Beklager hvis jeg drypper malurt i bægret....

Det kunne jo være frasorteringer fra Arimar?

--
Lars Holst

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 14-04-06 00:04

<snip>
> Det kunne jo være frasorteringer fra Arimar?

Det er nok nærmere en OEM aftale...

-Leon

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 14-04-06 09:49

Helt sikkert. Man kan ikke styre det med frasortering. Det er helt klart OEM
produceret.

Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-06 12:50

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev

> Det kunne jo være frasorteringer fra Arimar?

Så er det jo bevidst svindel, hvis varen ikke lever op til EU foreskrifter
om redningsudstyr.

Claus

Fra : ThomasB

Dato : 14-04-06 00:26

> Til de prisbeviste, fattige sejlere.
> Der er bådudstyr, redningsflåde og andre ting på tilbud næste onsdag i
> [...]

Det er i 90% afalle tilfælde altid i møgvejr man har brug for en
redningsflåde.

Hvis man har prøvet at ligge i stormvejr, så ved man at man sidder og
spekulerer over om alt hvad der er på skivet holder. Man sidder også
fortryder at man ikke liiiige ofrede de sidste 300 kr på noget ordentligt
udstyr. Skulle man lige have gået en dimension op i stag, skulle jeg ikke
lige have haft de syninger lavet, burde jeg ikke have skiftet den søventil,
hvorfor valgte jeg ikke 175 ah batterier istedet for 90 ah'erne, den sjækkel
ser lidt slidt ud, skøderne burde nok have været 12 mm, fik jeg brugt nok
tid på at efterspænde spillene og så videre.

Det er sikkert en fin redningsflåde, og deres veste er sikkert også i god
kvalitet, men sad jeg i en situation hvor jeg havde brug for min
redningsflåde, så ville jeg ønske at jeg havde købt et af de dyrer og
anerkendte mærker med flere godkendelser.

Til gengæld er den helt sikkert meget bedre, end en bortsparet redningsflåde
:)

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 14-04-06 09:29

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> redningsflåde, så ville jeg ønske at jeg havde købt et af de dyrer og
> anerkendte mærker med flere godkendelser.

Lalazis er et anerkendt europæisk mærke, som efterlever de europæiske
stander og et bemyndiget organ har stået inde for det.
SOLAS redningsmidler opfylder direktivet om udstyr i skibe og er rat-mærket.
andre redningsmidler opfylder direktivet om personlige værnemidler og er
CE-mærkede

Hilsen Peter

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 14-04-06 09:54

Ahh "anerkendt" bob bob ... Det er da vist så meget sagt, hvis man skal
dømme efter de fremkomne holdninger i denne tråd.

Nu har jeg arbejdet i Grækenland og oplevet hvilket forhold de "bemyndigede
organer" dernede har til kvalitet, så det skal man nok være lidt varsom med
at lægge for meget i.

Jeg tror den eneste god ting man kan sige om disse flåder er at de er OEM
produceret af en middelgod kendt producent. - og de ville ikke sætte deres
ry over styr ved at sælge noget totalt bras. Der er nok kun sparet på de
komfort-ting der ikke har direkte med sikkerheden at gøre.

Bjarke

snip