Hvor skal jeg starte og hvad skal jeg brug~
Fra : kenneth.g

Dato : 07-04-06 19:25

Hej i gruppe.

Jeg er helt grøn omkring klargøring. jeg har en 21 fod glasfiber sejlbåd,
den er sort under vandlinien.

Hvad skal der gøres ved den inden den kommer i vandet igen ? Jeg har
højtryk rendet den lige efter den kom op af vandet i efteråret.

Den tidligere ejer har behandle den med Hempel produkter, foråret 2004.
Jeg har en forestilling om at den skal har en let slibning (hvilke korn
størrelse) og så males med et eller andet fra Hempel

Jeg ved ikke om der skal gøres noget ved kølen men hele vejen rundt, hvor
den møder glasfiberen, er der en millimeter tynd sprække. Er det noget jeg
skal være urolig over, skal jeg lukke den med noget eller er det helt
normalt

Jeg håber i kan hjælpe mig på vej til en ny sæson på vandet

--
Hilsen Kenneth

kenneth918 (snabeA) msn (prik) com

Fra : varly jespersen

Dato : 07-04-06 22:48

Hej, hvis du ikke ved hvad type bundmaling båden er behandlet med tidligere
(der findes jo flere typer blød, hård, selvpolerende osv.) sliber du den som
du er inde på, brug tørslibepapir 150, derefter maler du med yachtprimer ret
billig grå primer som har den egenskab at den kan overmales med alle typer
bundmaling. m.v.h. varly

Fra : Erik de Maré

Dato : 08-04-06 14:20

Hej Kenneth,

kender du Hempels "Den lille Søstærke"?

Det er god læsning, der giver lidt mere forstand for en nybegynder...

Du kan finde den på Hempels hjemmeside: www.hempel.dk

Vælg: "Yacht", "Reference sektion", "Den lille Søstærke"

Direkte link til pdf-udgaven:

http://www.hempel.dk/internet/inedkc.nsf/8fef8e51f0b0712a0c256bf8007082b8/7ec9374bb1617903c12570f9004b08db/$FILE/_3aedn6t4he9li0chg60r20h2b4174al0_.pdf

- som det tager lidt tid at downloade.

Du skal kontrollere befæstigelsen mellem køl og båd. Kølen må under ingen
omstændigheder sidde løst. Er alt OK her, er der ikke noget at bekymre sig
om, og du kan vælge at spartle mellemrummet ud, så du får en glat overgang
mellem køl og båd.

Mvh
Erik