Udskiftning af gummlister ved vindue - How~
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-06 16:19

Hej!

Jeg skal have udskiftet de mørnede gummilister på min Saga 20.

Jeg har taget en gummiliste af, så jeg kan se den i profil og få bestilt det
rigtige. Jeg er således kommet i tvivl om jeg skal købe lister der er formet
efter vinduerne, eller om jeg bare køber et passende meter-antal og så vil
det formes når det kommer på?

Jeg tror selv på det sidste, men vil gerne have råd.

Her kan du se, hvordan den gamle liste ser ud.
http://kring.kaerbyen.dk/baad/

Jeg har for mange år siden været med til at skifte forrude i en Opel Kadett
som var monteret efter samme princip, så jeg satser på at lægge en snor
eller ledning ind i gummilisten for at kunne krænge den udover vinduesrammen
på båden - eller hvad?

Hvor køber jeg sådan nogen lister billigst, og hvad bør de koste pr. lbd.
meter? Jeg bor i Silkeborg.

mvh/Carsten

Fra : varly jespersen

Dato : 06-04-06 19:49

Hej, du har ret i at sådanne lister købes i meter mål og formes ved
isætning, listerne er ret dyre, prøv at check Masnedø kataloget. Der findes
et glimrende værktøjssæt til isættelse af vinduer koster ca. 270 kr, det med
snoren kan bruges, det er dog lettere med specialværktøjet. m.v.h. varly