delivery skipper
Fra : lindstroem

Dato : 06-04-06 15:04

Skulle der mon være nogen, der kan anbefale en pålidelig delivery-skipper,
der arbejder til fornuftig takst, subsidiært kender erfarne sejlere, der
kunne tænke sig en forårsferie med at sejle vores nyerhvervede 38 fods
sejlbåd fra Kiel til København.

Sagen er den, at en arbejdskollegas sygdom betyder, at jeg får store
problemer med selv at finde to-tre-fire fridage omk. 1. maj, hvor den
forhenværende hollandske ejer af en First 38s5 fra 1990 overdrager båden til
sin nye ejer - mig. Overdragelsen sker i Kiel. Gamle sejlervenner, der
tidligere har fået en ferie ud af at hjælpe mig med transport, har desværre
ikke alder og helbred til det mere.

Jeg vil tro der er tale om cirka 160 - 170 sømil fra Kiel til Kbh.og en
delivery-skipper med makker klarer nok sejladsen på et døgns tid. Vilkårene
vil jeg naturligvis drøfte med de delivery-skippere I evt. kan anbefale.

Men hvis nogen kunne tænke sig 8-10 dage med mere driveragtig sejlads, så er
de sådan set velkomne. Vi skal i givet fald nok finansiere transporten til
Kiel, havnepenge, sørge for nogle flasker vin og lidt pastaskruer. Men det
sidstnævnte tilbud gælder altså kun for folk, der kan dokumentere, at de har
erfaring med at sejle, både hvad angår teori og praksis.

Bedste hilsner

Ib & Christel

Fra : Poul Erik Støve Jako~

Dato : 15-04-06 17:36

Du kan maile så kan vi finde ud af det. Sejler selv i sejlbåd,
er Y3 og har en kammerat der sejler i sejlbåd også. Kunne være
en sjov sejltur

Mvh

Poul Erik Jakobsen

Fra : lindstroem

Dato : 16-04-06 14:00

Kære Poul Erik

Tusind tak for din henvendelse.

Der har været flere interesserede, der har mailet til mig og jeg har truffet
aftale med en erfaren sejler fra Haderslev om, at han og en kammerat klarer
hjemsejlingen. Men hvis et eller andet uforudset sker, vil jeg gerne have
lov at vende tilbage til dig.

Bedste hilsner
Ib Lindstrøm

"Poul Erik Støve Jakobsen" <poul.erik.jakobsen@privat.dk> skrev i en