Hvilket kort til kortplotter?
Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-03-06 14:39

Hej

Jeg skal have en kortplotter til min Saga 24, men jeg kan ikke lige overskue
hvilke kort det er bedst at gå efter, nogle forhandlere siger at det er helt
unødvendigt med de nye "Max" kort, andre siger at det er det eneste der
fungere ordentligt.
Der er for tiden tilbud på Plottere der ikke kører med de nye kort, og de
har jo været brugbare indtil nu!

Mine spørgsmål:

Er det ikke fint med feks. Navman 5500i eller Garmin 172C ?

Eller skal jeg finde en brugt, hvis der er mange der skifter til plottere
der bruger de nye kort?

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-03-06 19:51

Ja, der er jo mange, der er meget elektronik hungrende og når man bevæger
sig rundt på Bella messen får man klart et indtryk af "over-investering".
Men jeg synes egentligt ikke der er så meget til salg ? Det ville være godt
at høre erfaringer fra nogen der har købt brugt.

(der er dog en 182c i dba. Den fedeste plotter fra forrige år og vel
egentligt stadig moderne)

Fra PC/DVD/TV verdenen er vi jo vandt til at kunne købe sidste års topmodel
for under halv pris. - og hvis den var god nok sidste år, så virker den vel
også i år ...

/Bjarke

Fra : varly jespersen

Dato : 21-03-06 01:21

HEj, jeg synes lige jeg vil komme med et indlæg, jeg har i mange år brugt
Garmin, jeg har haft forskellige, efter min bedste overbevisning skal man gå
efter en model som bruger Blue Chart forprogramerde datakassetter, så er man
fri for alt pc arbejde, unlock koder osv. bare stoppe kassetten i så kører
det. varly

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-03-06 06:34

Det er et spørgsmål om temperament og behov. Du har ret i at det er det
nemmeste. Ingen tvivl.

Ønsker man dog at have PC'er som supplement, så står man bare med det
problem, som Børge nævnte tidligere: Hvis du køber kassetter får du ikke
adgang til at bruge dem på pc'en, men hvis du køber software og brænder dem
på kassetter så giver den samme "licens" adgang til at bruge dem på både PC
og i plotteren.

Men om det er "bøvlet" værd, det er jo individuelt.

Bjarke

Fra : Torben Henriksen

Dato : 22-03-06 00:52

Helt enig. Hvad skal man med PC'er, notesbook og alt det andet isenkram,
Og skulle Kortplotteren gå ned så har alle da papir søkort med og der følger
man da med under sejlads, eller hvad?
Hvad gjorde man i "gamle" dage hvor den slags isenkram ikke fandtes,
navigerede
efter et søkort, men vi er nok blevet for magelig anlagt -:) incl. mig selv.
Har selv en Garmin 198 C den kan alt det jeg har behov for.

Mvh/Torben H.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-03-06 21:13

Nød sejlturen ?

/Bjarke

"Torben Henriksen" <torbh@mail.tele.dk> wrote in message

snip

> Hvad gjorde man i "gamle" dage hvor den slags isenkram ikke fandtes,

snip

> Mvh/Torben H.

snip