gennemgående sejlpinde
Fra : jørgen lerchedahl pe~

Dato : 19-03-06 18:32

Hej sejlere
Jeg er blevet ejer at en ældre sejlbåd og skal i den forbindelse have nyt
storsejl. Man har mulighed for alle mulige sejlpindskombinationer både i
antal og hvor mange der eventuelt skal være gennemgående.
Kan nogle af jer erfarne fortælle hvad der er bedst/godt når man mest skal
buge båden til tursejlads og også gerne i frisk til hård vind på Kattegat.
Hilsen
Jørgen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-03-06 20:18

Uha, der skal man vide meget mere om bådens rig. Er det 7/8 dels rig,
masthead og har den bagudvendte sallinger eller bagstag osv osv osv ...

Hvilken type/model er båden ?

Bjarke

Fra : jørgen lerchedahl pe~

Dato : 19-03-06 20:27

Ja , det er en 24 fods Halberg Rassy Misil 2 fra 76. Masthead.
Salingshornene er lige og der er et hækstag der kan justeres mens man
sejler.
Ved man så noget nu?

Venlig hilsen
Jørgen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-03-06 20:42

Ja, så vil jeg mene de skal være gennemgående. 2-3 stykker.

Men der er sikkert en sejlmager "online" der er meget bedre til det end mig.

> [...]
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse

>>> Hilsen

Fra : jørgen lerchedahl pe~

Dato : 19-03-06 20:48

Tak for svaret og venlig interesse