promille på søen
Fra : Per Christiansen

Dato : 13-03-06 16:44

Er der nogen der kender de nye regler med alcohol
på søen.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-03-06 16:49

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender de nye regler med alcohol
> på søen.

Er det ikke lige meget, så længe der ikke findes et søpoliti?
Disse grænser er alene frembragt for at nogle politikere ønsker at
profilerer sig som "Handlekraftige".

(Ovenstående betyder IKKE, at jeg mener, man skal være fuld for at sejle

Man bør holde sig til søfartsreglerne.
Så går det ikke galt.

MVH
Egon

Fra : Per Christiansen

Dato : 13-03-06 17:04

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke lige meget, så længe der ikke findes et søpoliti?

Nej for de kan jo holde på lur på havnen når du kommer
ind.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 13-03-06 17:16

Hej Per,

Du kan se de foreslåede regler på:
http://www.sejlsport.dk/sw17629.asp

Mvh/Harding

Fra : Per Christiansen

Dato : 13-03-06 17:40

"Harding E. Larsen (slet GKKFU)" <harding@GKKFUlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11422668140.645183239139673@dtext.news.tele.dk...
> Hej Per,
>
> Du kan se de foreslåede regler på:
> http://www.sejlsport.dk/sw17629.asp
>
> Mvh/Harding

D.V.S. at jeg må max have 0,5promille, da jeg har
en 26" motor båd som kan skyde en fart på 30kn.
så bliver der sku ikke meget hygge på vandet.

Vi ligger tit ude en hel dag og slutter af med det lille
kolde bor med lidt god vin og hvad der ellers høre
til hygge, og så sejler i havn inden det bliver mørkt
men det er så slut med rødvinen og de kolde øller

Fra : Henning

Dato : 13-03-06 19:32

> [...]
>til hygge, og så sejler i havn inden det bliver mørkt
>men det er så slut med rødvinen og de kolde øller

Tja, lige som når du kører i skoven med bilen. Samme grænse, samme
regler. Så må I skiftes til at sejle, eller vente med frokosten til I
har lagt til.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 13-03-06 20:32

Det er OK regler. Så må du få dig nogle lanterner og vente lidt med at sejle
hjem.

/Bjarke

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 13-03-06 21:40

Jeg syntes faktisk også det var på høje tide, men nogle alkohol regler.

-Leon

Fra : Per Christiansen

Dato : 13-03-06 22:26

Ja eller jeg kunne jo også købe et sejlskib eller
en motorbåd der ikke kan sejle så stærkt.

Hvor er grænsen for om man skal have uddannelsesbevis
for at sejle.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 13-03-06 22:45

15 meter

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 13-03-06 22:51

Hej Per,

Prøv igen at besøge DS´hjemmeside: http://www.sejlsport.dk/
Her står svarene på dine spørgsmål.

Mvh/Harding

Fra : Per Nordahl

Dato : 13-03-06 23:14

> [...]
> Ja eller jeg kunne jo også købe et sejlskib eller
> en motorbåd der ikke kan sejle så stærkt.
>
> Hvor er grænsen for om man skal have uddannelsesbevis

Du må undskylde, men du lyder ikke ligefrem som en af dem man har lyst til
at måde på søen!
Du skal til enhver tid kunne føre et fartøj på betryggende vis, ifl.
søfartsreglerne.
Det kan være en, 1 , el. 50 øl døm selv! det er jo netop pgr. af div.
ulykker at de inde på borgen prøver at profilere sig, således at vi nu skal
/ kommer faste grænser. (Jeg har overhovedet ikke nævnt at det normalt er
nye mennesker i hurtige speedbåde - der er medvirkende til evntl.
stramninger).
Må det snart blive forår igen, så vi kan sejle stille og roligt
Mvh Nordahl

Fra : Per Nordahl

Dato : 13-03-06 23:20

"Per Nordahl" <nordahl_/)MASCOT28_/)@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> evntl. stramninger).
> Må det snart blive forår igen, så vi kan sejle stille og roligt
Det var naturligvis henvendt til Per Ch., selv om det kom under jeres
indlæg.
Der skal være plads til alle. i DK er det sjovere i S + D er der flere
regler

Fra : Per Christiansen

Dato : 14-03-06 16:36

> Det var naturligvis henvendt til Per Ch., selv om det kom under jeres
> indlæg.
> Der skal være plads til alle. i DK er det sjovere i S + D er der flere
> regler

Så siger jeg tak for det.
Jeg har sejlet i ca. 30 år og det er lige siden jeg var 10år
jeg har speedbådskørekort og duelighedstegn så ja jeg
er en farlig en og møde på vandet Per Nordahl .

Jeg syntes bare det er forkert overfor støre motorbåde
med ældre besætning som ikke racer rundt og er til farer for
andre, at de ikke har samme regler som sejlbåde eller
halvplanende motorbåde med mindre motorkraft, de kan såment være lige så
farlige hvis der er brændert på.

Det er lige som om at der er holdt hånden over sejlbådene, jeg ved godt at
jeg nu bliver
svinet til men jeg tror der er mange motorbåds ejer
der føler det samme.

Det her har ikke noget med speedbåde og vandscooter at gøre det er
motorbåde jeg taler om, og heller ikke at man har fået så meget at man
ikke kan sejle sikert på søen og i havn.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-03-06 17:01

> Det her har ikke noget med speedbåde og vandscooter at gøre det er
> motorbåde jeg taler om, og heller ikke at man har fået så meget at man
> ikke kan sejle sikert på søen og i havn.

Motorbåde og motorbåde er to ting

Der er motorbåde, der sejles fornuftigt.
Dem har vi ikke noget imod.

Men der er også såkaldte "Brianbåde".
Det er sådan nogle, der ynder at sejle med stor fart og tilhørende hækbølge
tæt forbi andre.
Den slags kan vi ikke lide.
Og det vil vi have lov til

MVH
Egon

Som ellers mener, vi alle bør kunne være der.

Fra : Per Christiansen

Dato : 14-03-06 18:48

> [...]
>
> MVH
> Egon
>
> Som ellers mener, vi alle bør kunne være der.

Jeg kan kun give dig ret.

Fra : Per Nordahl

Dato : 14-03-06 20:55

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Nordahl" <nordahl_/)MASCOT28_/)@image.dk> skrev i en meddelelse

> Så siger jeg tak for det.
> Jeg har sejlet i ca. 30 år og det er lige siden jeg var 10år
Altså er du 40?

> jeg har speedbådskørekort og duelighedstegn så ja jeg
> er en farlig en og møde på vandet Per Nordahl .

Ja men så burde du jo være erfaren
Det var måden du stillede dine spørgsmål på.
Der er absolut ingen hetz mod motorbåde fra min side.
Hvis du læser mine inlæg rigtigt skal der jo netop være plads til alle.
Der skal være rum til en frokost, ture, osv. men vi skal alle gerne kunne
færdes trygt på søen.
Jeg har på intet tidspunkt hævdet at sejlbåde har mere ret end motorbåde,
men at det er de samme søfartsregler der gælder. og dem er der desværre
nogen der har svært ved at overholde. (lidt ligesom når Brian låner fars
bil)

> [...]
> andre, at de ikke har samme regler som sejlbåde eller
> halvplanende motorbåde med mindre motorkraft, de kan såment være lige så

Helt enig. Derfor burde det være et krav om dueligsbevis, eks.vis inden for
to år. Gld. for alle som sejler på vandet

> Det er lige som om at der er holdt hånden over sejlbådene, jeg ved godt
> at jeg nu bliver
> svinet til men jeg tror der er mange motorbåds ejer
> der føler det samme.
Det sgu dig der mener der er forskel, og gør alt for at opretholde denne!!!

Igen der skal være plads til alle.

Fra : Per Christiansen

Dato : 15-03-06 14:37

> Det sgu dig der mener der er forskel, og gør alt for at opretholde
> denne!!!

Jammen der er jo forskel motorbåde kan ikke tillade sig
at drikke 5øl men det kan en sejlbåd hvis han kan styre
den sikkert i havn.

> [...]

Helt enig. Derfor burde det være et krav om dueligsbevis, eks.vis inden for
to år. Gld. for alle som sejler på vandet

Ja duelighedsbevis ville være rimeligt og en allers grændse så vi erfarende
kan sejle på lige fod.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 15-03-06 17:14

Hvilken alders grænse foreslår du ? Hvor gammel mener du man skal være før
det skulle være forbudt at sejle ??

Jeg kender da et par sejler der er over 70 og stadig sejler OK. Det synes
jeg ikke man skal forbyde.

/Bjarke

"Per Christiansen" <p@lite.dk> wrote in message

snip

> Ja duelighedsbevis ville være rimeligt og en allers grændse så vi
> erfarende
> kan sejle på lige fod.

snip

Fra : Egon Stich

Dato : 15-03-06 18:12

> [...]
> det skulle være forbudt at sejle ??
>
> Jeg kender da et par sejler der er over 70 og stadig sejler OK. Det synes

Jeg kan ganske enkelt ikke få ind i mit lille hoved, hvad nogle mener at
opnå ved forbud og begrænsninger..!!!
Det er som en pest, der drager over landet.
Og over havet
Det er jo rigeligt, at håndhæve søfartsreglerne...!!

Hvad man skulle opnå ved at "dublere" disse, kan da kun være, ja jeg ved
ikke hvad..

MVH
Egon.
Som mener, vi har rigeligt med regler og forbud.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 15-03-06 19:58

Love og regler regulerer indbyggernes adfærd og forfiner en anarkistisk
bananrepublik til et civiliseret samfund. Man skal nok have opholdt sig i
lande uden regler før man rigtigt sætter pris på dem.

Men jeg er enig med dig i, at vi skal have så få som muligt og håbe på at
folk almindelige normer for god og hensynsfuld adfærd kan klare det meste.

Iøvrigt bliver søfartsreglerne jo stort set aldrig håndhævet ift
fritidssejlere.

Bortset fra det er jeg stor tilhænger af obligatorisk duelighedsbevis. Jeg
startede uden og jeg var en fare for mig selv og mine omgivelser. Problemet
er bare, at det kan jeg først indse nu mange år efter... Samme svaghed har
mange andre.

/Bjarke

Fra : Torben Bach

Dato : 15-03-06 23:17

> [...]
>
> MVH
> Egon.
> Som mener, vi har rigeligt med regler og forbud.

Klippet her fra tråden - fra Egon:

[...]

*klip slut*

Godt Egon! - man skal ikke være for fuld for at sejle, og man skal holde sig
til søfartsreglerne, så går det ikke galt, MEN det er jo, når det går galt,
at love og bestemmelser tages i brug, og hvad med dem, det går ud over?

Vi lever i et overreguleret samfund nutildags - tro mig, det er noget jeg
ved noget om, men når det går galt, og sprutten har været medvirkende, så
er det sådan set lige meget, hvor lidt eller hvor meget, der er indtaget.
Ikke mindst for den, der er skyld i en ulykke - tvivlen vil for den
ansvarsfulde vil altid nage, om det nu også var sket, hvis man ikke lige
havde taget en mere til "det andet ben"!
Og hvad så, når man har hygget sig på havets brede landevej og kommer i
havn. Hvordan kommer vi videre?
I dytten? - eller har vi været så heldige, at en af gasterne ombord ikke
hører til de ikke
alkoholindtagende og dermed, at vi også har chaufføren til den videre færd
på landjorden?

Søpoliti eller ej, så handler det vel om ansvarlighed. For mit vedkommende
kunne vi godt undvære reguleringer, men holder den holdning vand i
virkeligheden??

Mvh
Torben

Fra : Egon Stich

Dato : 16-03-06 12:55

"Torben Bach" <tsbach@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Søpoliti eller ej, så handler det vel om ansvarlighed. For mit vedkommende
> kunne vi godt undvære reguleringer, men holder den holdning vand i

Vi er da nok enige i princippet.
Især når et evt. "søpoliti" kommer på tale.

Men det har alle dem, der ønsker påbud osv jo ikke med i betragtningerne.
Og derfor tales der for at lave nye love, som blot dublerer søfartsreglerne.
Og vil virke lige så lidt, med mindre man har kontrol.
Og ansvarlighed får man ikke, blot ved at bestå prøver.
Jævnfør ulykkestallene for unge mænd på vejene

Får man så dette, kontrol, vil det jo gå som i tyskland.
Der skærpes bestemmelserne årligt.
Og har en gavnlig virkning på statskassen.
I tyskland må man endog ikke drikke sprit på ankerpladsen..!!
Og sidste nye er et "kørekort" til signalblus og raketter.
En Tysk sejler SKAL have omkring 17, skriver sytten, forskellige
certifikater ombord, for at forlade havnen.

Den udvikling kan vi nok være foruden?

MVH
Egon

Fra : Torben Bach

Dato : 17-03-06 21:49

Egon skrev blandet andet:
> [...]
> Og ansvarlighed får man ikke, blot ved at bestå prøver.
> Jævnfør ulykkestallene for unge mænd på vejene

Meget enig

> [...]
> En Tysk sejler SKAL have omkring 17, skriver sytten, forskellige
> certifikater ombord, for at forlade havnen.

Også meget enig.
Som jeg skrev, så lever vi i et overreguleret samfund, hvor vores kære
folketing udsteder nye love i en lind strøm sammen med tilhørende cirkulærer
og bestemmelser underskrevet af div. ministre.

Nå, men jeg har hørt på vandrørerne - og det er ganske vist - at Københavns
politi i den kommende sæson får mulighed for at udøve kontroller med et
meget hurtigt fartøj samt at man formentligt vil iværksætte radarkontroller
med hensyn til farten i div. kanaler i lighed med de kontroller, der
foretages på vejene.
Det har jeg INTET imod, og det viser trods alt, at der er vilje til at følge
op på love og bestemmelser, således at overtrædelser har en konsekvens!

Mon ikke det er et tiltag, der vil brede sig til resten af landet, når
politireformen bliver en realitet fra 2007. Lad os hilse sø-politiet
velkommen.

Mvh
Torben

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 18-03-06 12:04

Det er jo det der er så herligt ved det danske duelighedsbevis. Det er bredt
og svarer i indhold til en masse af de tyske beviser. Vi kan bremse en
udvikling i tysk retning, hvis vi alle bakker op om denne simple prøve, der
beviser helt basalt og grundlæggende kendskab til livet på søen. Det er
langt fra uddybende, men en fælles minimalt udgangspunkt er bedre end både
tysk bevis-bureaukrati og den danske holdning i den modsatte grøft.

Bjarke

snip

Fra : Egon Stich

Dato : 18-03-06 13:46

> [...]
> langt fra uddybende, men en fælles minimalt udgangspunkt er bedre end både
> tysk bevis-bureaukrati og den danske holdning i den modsatte grøft.

Der tager du fejl
Et "tvunget" duelighedsbevis vil ikke stoppe en eventuel udvikling i retning
af "Fuldkommen kontrol".
Burokraterne vil, usvigelig sikkert, fortsætte med at opfinde nye krav.
Det sker jo hver eneste gang, der opstår en "platform" for yderligere
kreavitet i retning af regler.

Ser man realistisk på sagen:
Hvor stort er "problemet" egentlig?
Er der overhovet noget problem?

Rent ulykkemæssigt er der jo ikke tale om noget stort.
Og i hvert fald ikke noget, der vil ændre sig med tvang i retning af
duelighedsbevis.

De reelle problemer opstår i forbindelse med dumhed og ungdom.
Og disse to er nok konstante.

Det eneste der, efter min opfattelse kan begrænse tåbelighed, er een eller
anden form for myndighed til søs.
Kontrolleres overholdelse af søfartsreglernes bestemmelser, behøver man
simpelthen ikke mere..
Endvidere vil det styrke redningsberedskabet, hvis der er sådanne
"kontrolbåde" på havet.

Dog kan en sådan kontrolinstans også skabe problemer.
I tyskland f.ex. er det jo i høj grad pres fra de kontrollerende instanser,
der øger mængden af prøver og certifikater.
Simpelthen for at bevare stillinger og bevillinger.

Så alt i alt mener jeg, vi står os ved at forsvare vor "havfrihed" i
danmark.

MVH
Egon

Fra : Lars

Dato : 18-03-06 14:56

Hej Egon m.fl.

> Får man så dette, kontrol, vil det jo gå som i tyskland.
> Der skærpes bestemmelserne årligt.
> Og har en gavnlig virkning på statskassen.
> I tyskland må man endog ikke drikke sprit på ankerpladsen..!!

Et helt åbent spørgsmål uden nogen finter eller skjult ironi:

Kan man forestille sig, at tyskerne er særlig meget ude med regel-hammeren,
fordi men i meget høj grad taler om sejlads på floder og andre lukkede
systemer, hvor en fjumrerøvs adfærd i højere grad er til fare for ANDRE end
i danmark?
I DK med ret meget plads omkring kysterneer der vel mere er tale om, at folk
er til fare for SIG SELV (inklusive ombordværende)?

VH,
Lars

Fra : Egon Stich

Dato : 18-03-06 15:26

"Lars" <kedelig@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
folk
> er til fare for SIG SELV (inklusive ombordværende)?

Nej, det mener jeg ikke.
Der er tale om to forskellige regelsæt.
Indre og ydre farvande har forskellige regler.
De indre er styret af internationale aftaler. CEVNIS, hvis jeg lige husker
forkortelsen rigtigt
Ikke de ydre, hvad uddannelse og begrænsninger angår.
For tiden ligger deres udgave af sejlunionen under beskydning, for at være
overmåde kreative hvad indførelse af begrænsninger angår.
I sejlerkredse taler man med glæde om "Det frie Danmark"

MVH
Egon

Fra : Per Christiansen

Dato : 19-03-06 08:29

> [...]
> det skulle være forbudt at sejle ??
>
> Jeg kender da et par sejler der er over 70 og stadig sejler OK. Det synes

Nu misforstår du mig, for at sortere de fleste vildbasser
fra kunne man lave en grændse på Ca.35 år alt der under
kunne køre på o,5 promillegrændse for motorbåde,
og det skulle være ved lov at man har duelighedsbevis
som et minimum. og man kunne lave en plane grændse
til stilleliggende både.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-03-06 09:21

> [...]
> og det skulle være ved lov at man har duelighedsbevis
> som et minimum. og man kunne lave en plane grændse

Det synes jeg er helt ude i hampen. Det er jo aldersdisikrimination. Kravene
må være de samme for alle.

Det er muligt at de helt unge (i vores øjne) er lidt vilde og nogle gange
uansvarlige, men de lærer meget hurtigere end vi gør. Og med hensyn til
alkohol, så skal du huske på at det er kun nogle af os der er blevet klogere
og fornuftigere med årene. De fleste "nede på bænken" er over 35, så det
beviser jo at man ikke pr automatik bliver hverken ansvarlig, klog eller
ædruelig bare fordi man bliver ældre. Jeg har da også set nogen på søen af
samme skuffe.

Bjarke

Fra : Per Christiansen

Dato : 19-03-06 12:43

> [...]
> eller ædruelig bare fordi man bliver ældre. Jeg har da også set nogen på

Hvorfor kunne man så ikke lade 0,5 reglerne gælde for alle løstsejlere,så er
det jo ens for alle og her med slut
med 2 glas rødvin inden man hiver anker og sejler i havn
så er det jo lige for alle (med fare for at blive sablet ned
af alle sejlbådsejerne).

Fra : Egon Stich

Dato : 19-03-06 16:26

> [...]
> med 2 glas rødvin inden man hiver anker og sejler i havn
> så er det jo lige for alle (med fare for at blive sablet ned

Er det ikke meget lettere, hvis man af sig selv indtager holdningen:
Man sejler ikke i påvirket tilstand?
Det er min ydmyge holdning, som overholdes af alle ombord hos mig.

MVH
Egon.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-03-06 16:50

Ingen tvivl. Hvis alle var ansvarlige og fornuftige, så er der ingen behov
for regler. Er det bare ikke lidt naivt ? Så ville man jo også kunne klare
sig uden de tilsvarende regler i trafikken. Og kan du huske hvordan det gik
i 60'erne og 70'erne ?

Fra : Egon Stich

Dato : 20-03-06 11:15

> [...]
> sig uden de tilsvarende regler i trafikken. Og kan du huske hvordan det

Naivt?
Næ, egentlig ikke.
Jeg mener da ikke, vi sådan er overbebyrdede med "spritstyrmænd".
De fleste tilfælde, og dem som vækker de "handlekraftige" politikere, sker
vist i erhvervstrafikken.
Og stadig: Søvejsreglerne tager højde for ansvaret, hvis "man ikke er
egnet", og forårsager ulykker.
Yderlige virkningsløse love er der ikke behov for.

60 erne og 70erne?
Det jeg husker bedst fra den tids trafik, er at de lokale fartgrænser blev
bedre respekteret, fordi der var en grund til, at de var der.
I modsætning til den generelle grænse, der stort set aldrig overholdes.
Men det er jo of.top. her

MVH
Egon

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-03-06 19:45

Prøv at se ulykkesstatistikkerne fra 70'erne ift bilparken. Du vil blive
overrasket. Men enig. Det er off-topic

Hvad skete der egentligt med ham den fulde styrmand, der båttede ind i
Storebæltsbroen ?

Fra : Torben Bach

Dato : 20-03-06 21:21

være med K da jeg er dansker)> wrote in message
> [...]
> overrasket. Men enig. Det er off-topic
>
> Hvad skete der egentligt med ham den fulde styrmand, der båttede ind i

Klip fra hjv.dk:
Et grotesk syn. Hele styrehuset og skorsten var vredet bagud og lå ned langs
skibet. Det så nærmest ud som nogen havde taget tilløb til at komme under
broen uden at være helt sikkert på, at det kunne lade sig gøre.”

Sådan beskriver flotillechef på Østfyn, kaptajnløjtnant Ann Branderup,
billedet af det 3.200 ton tunge containerskib Karen Danielsen, da det i går
aftes kilede sig fast under Storebæltsbroen, 800 meter fra Fyn. Hvorfor det
skete, er fortsat en gåde.

Klip slut

Så vidt jeg husker, faldt hans afsjælede legeme ud og i vandet, da man
løftede styrehuset fri. Mener at det først var dagen efter eller et par dage
efter ulykken. Selve påsejlingen sket den 4. marts 2005.

Mvh

Torben

--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-03-06 23:52

Ja, det er rigtigt. Nu husker jeg det. Der var ikke så meget at komme efter
bagefter.

Men hvad så med den ansvarlige kaptajn ?? Nysgerrig efter at høre hvor
effektiv de gældende regler er nod sådan en gang uansvarlighed ....

Fra : Torben Bach

Dato : 22-03-06 23:25

> [...]
>
> Men hvad så med den ansvarlige kaptajn ?? Nysgerrig efter at høre hvor
> effektiv de gældende regler er nod sådan en gang uansvarlighed ....

Jeg har søgt på Google, men fandt ikke umiddelbart noget om, hvorvidt
kaptajnen/skibsføreren er blevet tiltalt.
Til gengælde fandt jeg rapporten om ulykken - meget interessant læsning (pdf
ca. 2,7 mb)

http://www.sofartsstyrelsen.dk/sw8292.asp

Spørgsmålet er så, om kaptajnen har handlet uforsvarligt. Ikke hvis
rapporten står til troende - til gengæld har han vist haft en skytsengel,
der passede på ham, for ellers var han røget med i købet.

Mvh
Torben

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 13-03-06 23:20

Enig, selvom jeg ikke tror at man er så god til at dømme noget som helst
efter 50 øl.

Bjarke

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-03-06 05:19

"Torben Bach" <tsbach@nyka.dk> den 17. marts 2006 kl. 21:49 +0100 skrev:
> [...]
>følge
>op på love og bestemmelser, således at overtrædelser har en konsekvens!
Sidste år var politiet på patrulje i København Havns båd, og det vil de
sikkert være igen i år.
Radarkontrol? Siger dine vandrør mere om det? Jeg har svært ved at
forestille mig et antal betjente parat til at borde fartsyndere. Og
ubemandede 'fotofælder' er jo ikke rigtigt sagen

>Mon ikke det er et tiltag, der vil brede sig til resten af landet, når
>politireformen bliver en realitet fra 2007. Lad os hilse sø-politiet
>velkommen.
Det ville være godt med kontrol af alskens ulovligheder på vandet, men jeg
tvivler på, at der bliver afsat mandskab - endsige indkøbt materiel - til
formålet.

Hilsen Sverre.

Fra : Torben Bach

Dato : 18-03-06 10:37

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote in message
> [...]
> forestille mig et antal betjente parat til at borde fartsyndere. Og
> ubemandede 'fotofælder' er jo ikke rigtigt sagen

Lad os nu se, hvad der sker. Fartkontrol er vel ikke så svær at gennemføre,
når vi taler om sejlads i kanaler og havnebassiner. Det er jo noget, der kan
foretages ved målinger fra land og i samarbejde med et hurtiggående fartøj.

> Det ville være godt med kontrol af alskens ulovligheder på vandet, men jeg
> tvivler på, at der bliver afsat mandskab - endsige indkøbt materiel - til
> formålet.

Jeg er ret sikker på, at man har sørget for tilstrækkeligt mandskab og
uddannelse (ekstra uddannelse i forhold til det at føre en båd) til at
gennemføre den opgave, men som sagt, så er det noget jeg har hørt på
vandrørerne, men i en lidt mere fast form end rygter - mere kan jeg ikke
afsløre. Jeg vil da tro, at man vil publicere tiltaget meget snart i såvel
TV som i den skrevne presse.

Mvh
Torben