Fejl ved login til MySQL
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 17:53

Hej.

Jeg har installeret MySQL v. 4.0.26 samt MySQL Administrator. Jeg kører med
WinXP Home SP2

Under Kontrolpanel => administratorindstillinger => Tjenester har jeg
tjekket, at MySQL er startet op.

Jeg åbner MySQL Administrator for at oprette en database (første gang jeg
logger på).

Jeg går ind for at oprette en ny connection.

Connection: MinForbindelse
Username: root
Password: 1234abcd (her i testen)
Host: 127.0.0.1
Port: 3306
Type: MySQL
Schema: (blank)
Notes: (blank)

Derefter klikker jeg på apply og vender tilbage til login vinduet.

Her vælger jeg MinForbindelse i connection, samt host, port, username og
password som ovenfor.

Men jeg kan ikke logge ind, da jeg får flg. fejlbesked:

Could not connect to the specified instance

MySQL error number 1045
Access denied for user 'root@localhost' (using password: YES)

Er der en kyndig person, der kan se, hvor jeg træder i spinaten her?

Fra : Harald

Dato : 10-04-06 21:59

"Michael Sørensen" <ms1 SNABELA skindbeni punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Access denied for user 'root@localhost' (using password: YES)
>
> Er der en kyndig person, der kan se, hvor jeg træder i spinaten her?

Prøv med bruger root og ingen password. Efter en nyinstall af MySQL har root
ingen password.

/H

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-06 22:12

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:443a8d6a$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Prøv med bruger root og ingen password. Efter en nyinstall af MySQL har

Hej.

Jeg har fundet ud af, at jeg har problemer med at connecte to localhost -
også fra kommandoprompten.

Jeg har ingen anelse om hvorfor, idet jeg har fulgt en online guide. Min PC
er næsten nyformateret, så jeg synes ikke, at der burde være noget i vejen.

Skriver jeg i kommandoprompten (læst i en guide)

telnet localhost 3306

får jeg flg. besked:

"Opretter forbindelse til localhost... Der kunne ikke oprettes forbindelse
til værten, på port 3306: Forbindelsen blev ikke oprettet."

Ifølge guiden skulle jeg fra kommandeprompten sikre adgangen ved at sætte
password på mv. Det var der jeg første gang observerede fejl, da jeg skulle
skrive flg. fra c:\mysql\bin> kommandoprompten

mysql -u root

Her får jeg: Error 2003: Can't connect to MySQL server on 'localhost'
(10061)