Dumpe MSSQL 6.5
Fra : YJ

Dato : 08-04-06 00:58

Jeg skla dumpe en MSSQL 6.5 til en rå tekstfil, hvor jeg skal kunne søge i
filen.

EM har ikke kunnet hjælpe mig på 6.5 (tror jeg har været den hele igennem!)

Hvad gør man så?

YJ

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-04-06 08:46

YJ wrote:

> Jeg skla dumpe en MSSQL 6.5 til en rå tekstfil, hvor jeg skal kunne
> søge i filen.
>
> EM har ikke kunnet hjælpe mig på 6.5 (tror jeg har været den hele
> igennem!)

Har du 6.5 kørende live på en maskine?

I 6.5 skal du lave langt det meste vha SQL scripts
DTS kom først i ver 7 - men jeg mener 6.5 har BCP?

Du bruger noget ala
BCP DatabaseName..TableName out c:\TableName.txt /c /T /SServerName

Du kan forsøge at connecte til din databaseserver via Access eller Excel via
fx odbc
(For at gøre det lidt nemmere)

- Peter

Fra : YJ

Dato : 08-04-06 09:26

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message

> Har du 6.5 kørende live på en maskine?

Ja, på en NT kasse

> Du bruger noget ala
> BCP DatabaseName..TableName out c:\TableName.txt /c /T /SServerName

Det må jeg se på. Det ser fint ud.

> Du kan forsøge at connecte til din databaseserver via Access eller Excel
via
> fx odbc
> (For at gøre det lidt nemmere)

Ja, jeg mener at der blev lavet noget så jeg kunne tilgå den via en EM fra
2000.
Den kan vel trække data ud?

Tak for svaret

YJ