MySQL og "program"
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-06 20:26

Hej.

Jeg har installeret MySQL 5,0 og undrer mig over, at der ikke findes et
"grafisk program" - kan det passe? Jeg kan kun finde en kommandopromt, som i
mine øjne ikke er brugervenlig.

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-04-06 20:30

On Thu, 6 Apr 2006 21:26:16 +0200
"Kent N" <IngenSpamTak> wrote:

> Hej.
>
> Jeg har installeret MySQL 5,0 og undrer mig over, at der ikke findes
> et "grafisk program" - kan det passe? Jeg kan kun finde en
> kommandopromt, som i mine øjne ikke er brugervenlig.

sådan er det med de fleste databasesystemer så ja. Så har du netop
muligheden for at koble en grafisk grænseflade på efter eget valg
såfrem du ikke magter at bruge komandoprompten.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-06 20:34

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
On Thu, 6 Apr 2006 21:26:16 +0200
"Kent N" <IngenSpamTak> wrote:

> sådan er det med de fleste databasesystemer så ja. Så har du netop
> muligheden for at koble en grafisk grænseflade på efter eget valg
> såfrem du ikke magter at bruge komandoprompten.

Hej Kim.

Det mener jeg så, at jeg ikke gør Hvordan kan jeg koble et grafisk
stykke program på? Hvor kan jeg skaffe en (gratis)

Jeg ahr arbejdet med Access og Paradox og fx Paradox kan man i det grafiske
miljø oprette, redigere og se tabeller mv. Det er sgu rart.

PS. Hvorfor er det lige, at man i Access kan samle alle sine tabeller i een
..mdb-fil. Det kan man ikke i de lfeste andre databasesystemer, synes jeg.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-06 20:40

"Kent N" <IngenSpamTak> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS. Hvorfor er det lige, at man i Access kan samle alle sine tabeller i
> een .mdb-fil. Det kan man ikke i de lfeste andre databasesystemer, synes

Jeg vil lige tilføje, at jeg får en fejlmeddelselse når jeg forsøger at
starte mysqladmin.exe

Kan den ikke køre under WinXP HOME?

Det er samme fejl som omtalt her:

http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx?f=18&t=16061

Nogle forslag?

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-04-06 20:46

On Thu, 6 Apr 2006 21:33:30 +0200
"Kent N" <IngenSpamTak> wrote:

> Det mener jeg så, at jeg ikke gør Hvordan kan jeg koble et
> grafisk stykke program på? Hvor kan jeg skaffe en (gratis)

du siger intet om hvilket operativsystem du bruger, så jeg antager du
bruger window. Der findes oceaner af forskellige. her er hvad en hurtig
google søgning lige gav:
http://www.webyog.com/sqlyog/index_sqlyogfree.php
http://www.sqlmaestro.com
http://www.mysqlfront.de/
http://navicat.com/download.html

> Jeg ahr arbejdet med Access og Paradox og fx Paradox kan man i det
> grafiske miljø oprette, redigere og se tabeller mv. Det er sgu rart.

Det kan man nu også fint i prompten ved at bruge ganske almindelig sql.

> PS. Hvorfor er det lige, at man i Access kan samle alle sine
> tabeller i een .mdb-fil. Det kan man ikke i
> de lfeste andre databasesystemer,synes jeg.

Nu vil de fleste som arbejder med databaser ikke kalde Access for andet end et stykke legetøj. Det er en del af en office pakke og skal ikke anses for at være mere end et lille værktøj. Normalt er databaser ikke noget man flytter rundt på og derfor kan man med fordel benytte flere filer. Desuden har også en masse andre fordele i forbindelse med indekseringer osv.

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-04-06 20:49

> Det er samme fejl som omtalt her:
>
> http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx?f=18&t=16061
>
> Nogle forslag?

Windows lukker en prompt når der ikke sker noget i den mere (når
processen der åbnede vinduet er færdig).
mysqladmin skal have nogle parametre med for at starte, så derfor bør
åbne en kommandoprompt (skriv cmd i kør feltet du finder i
startmenuen). hop hen til hvor din mysqladmin.exe ligger ved hjælp af
kommandopromten fra windows og kør så mysqladmin igen. Nu vil den
skrive en besked ud til dig som du kan læse. følg de instrukser den
skriver

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-04-06 12:27

Kent N brought next idea :
> Jeg har installeret MySQL 5,0 og undrer mig over, at der ikke findes et
> "grafisk program" - kan det passe? Jeg kan kun finde en kommandopromt, som i
> mine øjne ikke er brugervenlig.

Der findes da både MySQL Query Browser og MySQL Admnistrator - begge to
kan downloades fra MySQL's egen hjemmeside og fungerer fornemt begge
to.

"The reason there are two senators for each state is so that one can be
the designated driver." - Jay Leno