lære SQL online?
Fra : MooreHojer

Dato : 06-04-06 14:06

Hej NG

Findes der et sted på internettet hvor man kan lære SQL, ligesom man kan
lære HTML, PHP, ASP m.m. på f.eks. www.html.dk eller www.webcafe.dk

--
MooreHojer

Fra : Tom Jensen

Dato : 06-04-06 17:08

MooreHojer skrev:
> Hej NG
>
> Findes der et sted på internettet hvor man kan lære SQL, ligesom man kan
> lære HTML, PHP, ASP m.m. på f.eks. www.html.dk eller www.webcafe.dk

Access er et rigtig godt værktøj til at lære SQL. Lav forespørgslerne
grafisk i QBE og vælg så SQL visning for at se hvad der står

mySQL er gratis og kan køre på både Windows og Linux, hent mySQL query
browser samme sted hvor du henter mySQL og så er du igang.

http://www.mysql.com/

Køb et billigt hæfte om SQL eller lån en bog på biblioteket.

Eller læs her:
http://www.ffsoft.dk/ASP_UV/docs/dbUV0101.pdf

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 00:21

"Tom Jensen" <xx@xx.xx> wrote in message
> Access er et rigtig godt værktøj til at lære SQL. Lav forespørgslerne
> grafisk i QBE og vælg så SQL visning for at se hvad der står

Mener du virkelig det?
Jeg har da altid synes, at der er nemmere at skrive statementet selv, frem
for at bruge og tilrette det skrammel, der kommer ud af access.

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-04-06 00:59

On Fri, 7 Apr 2006 01:21:25 +0200, "Stig Johansen"
<stig_johansen_it_at_hotmail.com> wrote:

>Mener du virkelig det?
>Jeg har da altid synes, at der er nemmere at skrive statementet selv, frem
>for at bruge og tilrette det skrammel, der kommer ud af access.

... for det er nemlig skide let at skrive statements selv, når man ikke
kan SQL

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : MooreHojer

Dato : 07-04-06 06:48

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> frem
> for at bruge og tilrette det skrammel, der kommer ud af access.

Jeg har slet ikke access på min PC da jeg helst undgår kontakt med MS
Access og Frontpage...

--
MooreHojer