combicamp dæk
Fra : hawk

Dato : 02-04-06 06:08

Jeg har fået en combicamp fra 1993, den er i rimelig stand, men kunne godt
bruge nogen nye dæk, jeg har været rundt i div dæk firma, men de har ikke
den str. dæk der er på min combicamp 16,5x6,5x8 er der en eller flere der
ved hvor man kan få den str.

Steen

Fra : SB

Dato : 02-04-06 07:43

"hawk" <hawk@airborn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den str. dæk der er på min combicamp 16,5x6,5x8 er der en eller flere der

16,5" store?
det var da en stor størrelse til en combicamp, den jeg havde kørte på 14"
prøv at kontakte combicamp hvis de har lavet det engang, må de jo vide hvor
de har fået dækkene fra.
ellers prøv at kontakte:
Starco
Bizonvej 4, Skovby
DK-8464 Galten
87 54 00 00

Fra : hawk

Dato : 02-04-06 18:07

de er ikke 16,5" store de er nok kun 8" af en eller grund står det bagvendt
på dem, jeg vil tro at de 16,5 er breden og de 6,5 højden
Steen

Fra : SB

Dato : 06-04-06 20:41

> de er ikke 16,5" store de er nok kun 8" af en eller grund står det
> bagvendt på dem, jeg vil tro at de 16,5 er breden og de 6,5 højden
> Steen

kan det passe at de er 8" det vil sige de er ca 20 cm store?
En trailer med hjulene under karossen kører oftes på 10" og dem med hjulen
på siden er 13"
hvis de kun er 20 cm store, så må de godt nok tage nogen omdrejninger når
man kører med 80 km/t da det giver en omkreds på 62,5 cm (ca.)
hvor imod et normalt 13" hjul er så ca. 102 cm
så tæt på de hjuler dobbet så hurtigt rundt, hvad vil sige det svarer til de
kører ca. 150 km/t når man kører 80
(ved godt at både 13 og 8 tommer er fælgdiameteren, men mon ikke forskels %
er tæt på den samme på yderkant af dækket)

Søren

Fra : Sten Bo

Dato : 07-04-06 13:13

> [...]
> (ved godt at både 13 og 8 tommer er fælgdiameteren, men mon ikke forskels
> % er tæt på den samme på yderkant af dækket)

Der er rigtig mange ældre trailere der kører på 8 " hjul

Jeg har talt med www.bilkvik.dk Hillerød der lige har solgt de sidste 2 men
hurtigt kan skaffe dem igen, normal dækstærrelse.
Higespeed - listepris kr. 488 stk.

Du skal først ta fælgen, de 8 tommer x 2,5 cm, og så højden af dækket 6,5
cm x 2 altså 13 cm. gir hvad 33 cm. og så er rulle omkredsen hvad? dækket
er 16.5 cm bredt.

Men de fås vist de fleste steder, ikke noget problem.

Fra : Sten Bo

Dato : 07-04-06 13:25

> [...]
> dækket er 16.5 cm bredt.
>
> Men de fås vist de fleste steder, ikke noget problem.

PS -stort grin

Din logik halter. Overfladen på dækket kan aldrig komme til at bevæge sig
hurtigere end vejen det meget gerne skulle ligge an på
Hastighedskoden er selvfølgelig møntet på køretøjets hastighed - og har ikke
noget at gøre med antal rpm.

Ellers er det rigtig nok - det snurrer lidt mere.

CC Country, ny model, kører på 185.60.14" H dæk. 210 km/t last 475 kg og
alufælge. Størrelsen fås overalt og er næppe dyrere end det lille. Vognen
har standard påløbsbremser og støddæmpere.

Fra : SB

Dato : 07-04-06 18:26

> [...]
> alufælge. Størrelsen fås overalt og er næppe dyrere end det lille. Vognen
> har standard påløbsbremser og støddæmpere.

mente selvfølgelig at det omdrejningsmæssigt svare til en bil på 13" kører
den fart

Søren

er da godt klar over at anhængeren ikke når grænsen på den ½ tid af hvad
bilen er om at komme der ned

Fra : Sten Bo

Dato : 07-04-06 19:10

> er da godt klar over at anhængeren ikke når grænsen på den ½ tid af hvad
> bilen er om at komme der ned

Det anede mig, derfor grinet

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-04-06 06:56

> [...]

> man kører med 80 km/t da det giver en omkreds på 62,5 cm (ca.)
> hvor imod et normalt 13" hjul er så ca. 102 cm

Du glemmer da at tage dækdimensionerne med i betragtning ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : SB

Dato : 19-04-06 15:17

> "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du glemmer da at tage dækdimensionerne med i betragtning ;)
>
> --
> Per, Esbjerg

nix..
copy:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-04-06 06:48

> nix..

Jux .. jeg fristes: Juks :)

> copy:
> (ved godt at både 13 og 8 tommer er fælgdiameteren, men mon ikke forskels
> %
> er tæt på den samme på yderkant af dækket)

Måske - men 62,5 og 102 cm i diameter ... en bils omkreds er omkring 180 cm
... der er stor forskel på de påstande du kommer med ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 20-04-06 14:43

> [...]
>
> Måske - men 62,5 og 102 cm i diameter ... en bils omkreds er omkring 180
> cm .. der er stor forskel på de påstande du kommer med ;)

Undskyld har i glemt selv at regne omkredsen af en cirkel ?

diameteren er ca. 33 cm

Her er et link til lidt større hjul

http://www.eastscandic.dk/D%C3%86KTABEL/DXKS%C3%98GNING.ASP?pageno=

skil størrelsen med / /

Sten

Fra : SB

Dato : 22-04-06 19:23

> Måske - men 62,5 og 102 cm i diameter ... en bils omkreds er omkring 180
> cm .. der er stor forskel på de påstande du kommer med ;)
>

> --
> Per, Esbjerg

tror såmend bare ikke du har fanget det
passer jo helt godt med de tal der
hver gang det store hjul tager en omgang, tager det lille 1,5
hvad omdrejningsmæssig svarer til 50% højrer hastighed

/S

Fra : Sten Bo

Dato : 22-04-06 19:33

> [...]
> hver gang det store hjul tager en omgang, tager det lille 1,5
> hvad omdrejningsmæssig svarer til 50% højrer hastighed

Jo Jo den har jeg fanget.

Men bedre med de rigtige tal.

knap så mange rpm pr. km/t

CC hjulet er 33-35 cm i diameter (godt pumpet) gange pi 3.14159265
- det vil sige mindst 103 cm rullediameter.

Fra : Sten Bo

Dato : 03-04-06 08:48

> [...]
> den str. dæk der er på min combicamp 16,5x6,5x8 er der en eller flere der

Prøv også at ringe til

Nyt og brugt til Combi-Camp

Ejgil Rasmussen

Nordgårdsvej 1

4571 Grevinge

Tlf. & Fax 59 65 95 32

der har ting og sager i 3 lader

hilsen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-04-06 19:46

> "hawk" <hawk@airborn.com> skrev i en meddelelse

> Prøv også at ringe til
>
> Nyt og brugt til Combi-Camp
>

> Ejgil Rasmussen
>
> Nordgårdsvej 1
>
> 4571 Grevinge
>
> Tlf. & Fax 59 65 95 32
>
> der har ting og sager i 3 lader
>
> hilsen

Og hvis det ikke hjælper så er der ikke langt fra Grevinge til Herrestrup -
der ligger CC Camping & Marine. De vist plejer at ha det meste i dele til
CC - det manglede da osse bare; det var jo dem, der startede produktionen i
sin tid o;)

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder