Hjælp min kat er døv
Fra : Mike Santis

Dato : 01-04-06 11:05

Hej
Sidste September har jeg fået en kat som dengang var ca 12,13 uger
gammel. Allerede fra første aften jeg kunne se at katten var døv.
Katten er indekat hunkat og man skal hele tiden være opmærksom på at den
er døv. Er der noget ting som man skal være opmærksom på mht passning af
en døv kat?
Med venlig hilsen
Mike

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 08:28

"Mike Santis" <mikesantisKATTE@BAKKEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Katten er indekat hunkat og man skal hele tiden være opmærksom på at den
> er døv. Er der noget ting som man skal være opmærksom på mht passning af

Vær meget tydelig i dit kropssprog. Lær kattesprog: Missen med øjnene,
blinken og smasken, enten hver for sig eller sammen, fortæller katten, at du
er en ven. Det samme gør hun for at fortælle dig, at hun gerne vil være din
ven.

I stedet for at rose med ord, som dyret jo ikke kan høre, så blink, mis med
øjnene og smask lidt.

I stedet for at "skælde ud" og sige "nej" med ord, så hav én bevægelse med
hånden, det kan være en "nej-finger", en "stop-håndflade" (håndfladen vendt
bort fra dig selv og fingrene pegende opad), som konsekvent bliver brugt i
stedet for det talte "nej."
For hver gang der er sagt "nej"/"skældt ud", skal katten roses når den gør
tingen rigtigt/ikke laver den ting den fik "nej" til.

Ovenstående gælder i øvrigt alle katte ;)

Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-04-06 08:56

Hej Mike

Tina er kommet med nogle rigtig gode råd så jeg vil blot sige at en
god måde at få kattens opmærksomhed på, er at stampe i gulvet, både når hun
gør noget hun ikke må og hvis I af andre grunde skal have hendes
opmærksomhed, når så I har hendes opmærksomhed, så kan I bruge håndtegnene

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Mike Santis

Dato : 09-04-06 14:27

Hej Tine og Marianne
Tak for jeres mail. Det vil jeg prøve selvom det var næsten også min
måde at gøre tingene på.
Mvh
Mike